Thursday, November 28, 2019

Selayaknya begitu.....

Now , aku jadi replacement kepada kawan aku yang sedang bercuti. Jadi ada banyak masa untuk duduk, santai, layan fikiran. Nie lah yang buat aku sempat update blog aku nie. What do you do with your free time? Hehehehe …aku pergi down memory lane. Carik lagu lagu zaman remaja dulu dulu gitu, lagu that I grown up with kata omputih. Seronok juga lah, yalah I manage to kill some times with it, dapat mengelak aku dari mengantuk. Aku juga dapat study online kata orang , tambah pengetahuan am. Penting wooo kalau kita suka borak, jumpa user, isu semasa dan dunia amat membantu dalam perbualan kita dengan mereka.
Pagi tadi aku bekpes kat Aisha Lunch Box sama dengan permaisuri saya. Not a bad place, with a good ambient, fine dining kata orang. Kalau aku cakap, nanti kecik ati pulak orang bukak kedai makan, asyik asyik macam tu jer…Kekadang manusia nie, dia suka duduk makan selesa, tapi jangan lah jadikan alasan buat tempat selesa nak jual makanan harga berapi. Ilek lahh tauke …aku suka pada teori jual harga biasa, biar orang ramai datang , makin banyak orang datang sebab harga murah, makin laa best kan, banyak untung. Sori lah aku kutuk tokey pengusaha makanan, kalau bukak kedai makan asyik asyik macam tu jerrrr…standard…pikirlah di luar kotak sikit. Melabur untuk keuntungan ada faedah nya, tak sekelip mata balik modal but when your kedai makan have that attraction, people will come again. Sebab selesa…betul tak…
Orang kita nie takut melabur, tapi nak kaya. Makan aiskrim gula apong, ingat kan makin lama, main besar sebab untung banyak, tapi makin untung banyak, saiz aiskrim makin kecik, mana boleh jadi macam tuuuu…sepatutnya makin besar, bukan makin kecik…malas nak cakap lah kedai mana, sebab semua nya sama, makin untung makin sikit…mentaliti tahap apa, aku pun tak tahu. Beginilah perkhidmatan yang cekap, ayat iklan yang aku selalu guna hehehehehehe.
Dunia kita nie semakin ke hujung, so I’m talking about my religion sajer lah, banyak orang Muslim di luar sana, memang meningkat tapi , bagi aku itu cuma pengikut ajaran Islam jer, bukan penganut ajaran Islam. Ada bezanya tuuu…pikir lah sendiri k. Memang dah di sebut dalam Al Quran, tapi malas lah nak elobrate lebih panjang…nak tau bacalah Al Quran, dapat pahala tuu…untung duniawi dan akhirat.
As always...adiois.
#aishalunchbox

2 comments:

Kakmim said...

hmm... duhal di kuching... hehehe

Uncle Seven said...

Yes kak Min..di Kuching

Selamat Hari Raya Aidilfirtri 1442H /2021- Pandemic Raya yang kedua.

Tersusun rapi sepuluh jari, Bunga melur si bunga melati , Ucapan dihantar pengganti diri, Mohon maaf setulus hati. Assalamualaikum ...