Tuesday, November 26, 2019

And it's all about my love to my country....hehehehehe...

Tajuk bukan main lagi but it’s officialls, 8 months since my last posting. Ahaks…how I missed my blog. How I miss mumbling hehehehehe. Yang pastinya , ambo selamat, sihat walafiat dengan sedikit saja masalah hehehehe.
So, what is happening to the world. I’ve read the news and make me kinda scary a bit. Especially di Timur Tengah. I feel bad for them. I feel bad for the Palestine actually, damn Israel.. Gua tak dapat hadam, macam mana negara itu masih boleh lagi wujud dengan keganasan dia. Aku tahu, memang bangsa nie akan buat kerosakan, dan hanya akan menanti kemusnahan nya sendiri, itulah yang telah di janjikan oleh Allah, my god and the one and only. Asyik borak pasal negara orang, apa jadi dengan negara aku sendiri.
Apa nak jadi dengan Kerajaan baru nie…sembang lebih, idea lebih, tapi aksi kurang.Aku kesian la tengok aku punya Perdana Menteri, nak betulkan Malaysia, tapi family sendiri tak betol, jadi suara Islam, di sanjung di negara negara Islam, tapi anak sendiri dok bantai Islam. Come on lah Tuan PM, anak awak buat benda tu public, tegor lah cara public, betul kan dulu rumah sendiri sebelum nak betulkan orang lain[ disclaimer nie: pendapat peribadi kalau ada orang sokong tak per , silakan ].
Now pasal negara aku pulak, Sarawak. Alhamdulillah, pada pendapat peribadi aku, keluar dari Barisan Nasional dan berdiri sendiri, making us totally autonomy, keputusan yang terbaik. Mungkin banyak orang tanya, kenapa baru sekarang, ilek la bro...semua tu perancangan Allah. Mungkin the mighty Allah dan tengok Sarawakian has suffered enough , so tu pasal benda nie jadi
.
I’m a bit patriotic when talking about Sarawak. I’ll die for it…Aku suka keadaan sekarang, no outsider, gaduh pun sama sendiri, bukan orang luar yang buat keputusan untuk kita.
Alaaaa kalau setakat janji Pakatan Harapan nie, jangan harap lah…kencing banyak.. Aku suka dengan ada nya media sosial sekarang, kita nampak, betapa buroknya layanan Federal Government to Sarawak.
Last aktiviti yang aku buat, pegi gig, the return of nice stupid playground. Walauseh, lama giler tak dengar diaorang nanyi.Aku memang dari dulu suka underground. Grunge forever…Lepas tu layan OAG main…memang terbaek.. Cuma satu jer yang tak best, diaorang jual beer before gigs, come on lah ,it is a time bomb bro…aku tak lah menggalakkan orang minum, but at least guna otak sikitlah, jangan simpan lutut..asyik nak ingat untung jer. Aku rasa penganjur what about kuching kena take note lah…
Until then....adios...
And to my muslim brothers and sisters, jangan tinggal solat..it's connect you to your god...trust me...i've seen a lot
#whataboutkuching #grunge #oag #nicestupidplayground

1 comment:

Kakmim said...

kerajaan sepenggal... mudahan menar... byk gilak keinggaan dh ditangga dgn menteri² PH tok

Selamat Hari Raya Aidilfirtri 1442H /2021- Pandemic Raya yang kedua.

Tersusun rapi sepuluh jari, Bunga melur si bunga melati , Ucapan dihantar pengganti diri, Mohon maaf setulus hati. Assalamualaikum ...