Monday, August 16, 2010

Makin rasa kreatif lah pulak di bulan posa tok...and it's all because perut ku kosong peringkat ke 8

Diam2 dah mok seminggu dah kita berposa, biasanya ada beberapa menu dalam list aku yang aku mesti makan dalam bulan posa tok. Apa kata urang putih tek… a must have …
So, yang pertamanya adalah dari fast food restaurant kegemaran aku, McDonald. Apa lagi mun sik Double Cheese Burger Large punya. Gila wooo layan nya pun burger tok…cakap pun sik guna…dengan cheese nya ya dah mencair sikit, plus gik ngan French fries yang tgh panas…fuhhhhhh….
( Double cheese burger kegemaran kue )


Sigek agik makanan yang mesti ada , ikan terubok panggang. Part ikan terubok tok sebenar sama jak stail memanggang nya, Cuma yang mesti “kaw” gila is nya pun cecah. Apa2 pun stail manggang ikan ya, mun cecah nya sik cun nang sik layan.


Makanan sigek tok, memang sik boleh miss bila bulan puasa tok, bubor pedas, the best ever bubur pedas yang aku makan, for sure masakan arwah mak aku, kinek dah di warisi skill molah nya oleh kakak2 aku..syahdunya bila melayan bubor pedas tok..kenak gik ngan nasik panas.
( Bubor pedas yang syahdu bila dimakan panas2 )


Lain2 yang mesti ada is bubur kacang hijau, the best pun arwah mak kue yang buat..sapa lagi ndak. Apa2 pun masakan paling nyaman di dunia, tukang masak paling best is mak kita pun..kinek tok aku dah sikda opportunity mok merasa masakan emak…tapi apa yang aku buat bila aku akan pergi lah ke rumah kakak2 ku untuk ngilang rindu ngan masakan emak…

So , macam ney ngan kitak urang, dah dapat makan makanan kegemaran di bulan posa tok...

2 comments:

Ms Tikot said...

Woo...double cheese burger ya. Huhu...

Uncle Seven said...

Yalahhh Ms Tikot, sungguh2 mengancam kalbu tgk gbr Double Cheese ya..lom masok mulut gik hmm...terlir2 oleh nya..

Selamat Hari Raya Aidilfirtri 1442H /2021- Pandemic Raya yang kedua.

Tersusun rapi sepuluh jari, Bunga melur si bunga melati , Ucapan dihantar pengganti diri, Mohon maaf setulus hati. Assalamualaikum ...