Friday, August 13, 2010

Makanan yang aku jumpa masa travelling n in town Part 1

Dalam aku molah kerja di perantuaun, I mean travelling…aku dah jumpa few favourite foods. So aku nak share lah ngan korang sikit2…



First sekali, masa kat Betong ari ya, the best teh tarik peng that I ever taste. Di jual kat kedai JD nama nya, rasa the tarik tok sungguh lemak berkrim. I even suggest it to my team, semua nya suka taste nya juak. Rega nya RM1.60,( murah bah ) bagi aku sungguh2 cun rega nya kenak ngan rasa.



Makanan kedua yang aku rasa paling sedap kat time travelling so far seperti yang tertera di atas ( rasa ayat molah presentation jak ), Nasi Goreng Kampung yang di jual di Sarikei ari ya, kat Open Air near Centra Market nun. Layan wa cakap you, original punya nasik aruk. Ada telor dadar size besar punya, ada sambal yang sesungguh2 nya secukup rasa plus air sup yang memikat kalbu, perfect rasa air sup ya, bukan cam setengah keday makan, air sup betol2 air putih engkah serbuk lada, ajinomoto and bawang goreng ( cokia menar keday cam tok ). Rega Nasik Goreng Kampung tok, cuma RM3.00.



And the next is, makanan kegemaran kue semenjak azali gik, Mi Kari, this one aku jumpa back in Kuching. The hunt for the best Mi Kari in town masih lagik sik abis2. This time aku jumpa Mi kari yang sedap kat Kopitiam di the latest new attraction di Kuching , The Hills di Old Town Kopitiam. Layan gila aku makan makanan kegemaran aku tok. Perfect jak bagi aku…


And seperti yang dimaklum, sapa2 ada maklumat mengenai Mi Kari paling layan di Kuching or tempat2 lain, sound jak...

No comments:

Selamat Hari Raya Aidilfirtri 1442H /2021- Pandemic Raya yang kedua.

Tersusun rapi sepuluh jari, Bunga melur si bunga melati , Ucapan dihantar pengganti diri, Mohon maaf setulus hati. Assalamualaikum ...