Wednesday, August 11, 2010

Maka dengan ini puasa bagi tahun 1431 hijrah...telah pun bermula...


Alhamdulillah…selesai dah aku bersahur untuk hari pertaman Ramadan tahun ini. Maka bermula lah ujian bagi kita semua. Semoga puasa kita akan dirahmati Allah dan mendapat berkat. Bagi kue, semenjak peristiwa itu, kue bersyukur dapat bertemu Ramadan kembali. Perasaan menghargai bulan mulia ini semakin mendalam. Sebetulnya, kita takkan tau adakah umur kita akan cukup panjang untuk menemui Ramadan tahun depan.
Sebelum tok, aku tok memang jenis yang malas bersahur. Tapi rugi tak sahur coz ada keberkatan nya. So simple to get Allah blessing in Islam. Sedangkan perkara paling mudah pun yang kita buat, dengan niat hanya untuk Dia, kita akan di rahmati.
Paling best, lepas sahur, terus bukak channel astro, Asian Food Channel. Tengok2 apa menu yang boleh di guna pakai masa mauk berbuka kelak. Sik best panama ya, sahur start baruk few minutes, dah sibok mok carik menu k sungkei.
Apa2 pun, to all Muslim, Selamat Berpuasa, semoga tamat hendak nya…especially to my little girl kat rumah nun…

No comments:

Selamat Hari Raya Aidilfirtri 1442H /2021- Pandemic Raya yang kedua.

Tersusun rapi sepuluh jari, Bunga melur si bunga melati , Ucapan dihantar pengganti diri, Mohon maaf setulus hati. Assalamualaikum ...