Tuesday, August 3, 2010

Posa is around the corner...and kisah penyengat aka tebuan...

Petang minggu lepas kue pegi jalan2, rasa mok kuar kan peloh, so around 6 ya I pun turun pegi belakang rumah, mau kasi potong itu rumput. Semengat beb. Dalam I best2 melayan menebas rumput, tiba2 jak palak terasa 3 kali sengatan penyengat. Fuhhh …berbenin rasa palak kue. So I pun berenti lah nebas, apa tek dah kenak sengat, palak pun rasa tebal rasanya. Aku ingat kan okey jak. Mok dijadikan cerita, ari senin marek , aku rasa lain macam jak. Ingat kan ya mood Monday blues, so turun juak keja. Tapi semakin menjelang tengah ari, rasa nyawa dah semacam jak. Wahhhh….teruk ada jak rasa nyawanya. Sik sangka juak kue, yang effect nya jadi macam ya. Mauk muntah ada juak, rasa badan semua sik betol. Semua system sik cun. Pandangan mata pun rasa gulap gulita.
Yalah kenak kerepak bini. Suka ambik mudah benda2 simple camya. Well, another lesson well taught. Padan muka sik nengar kata bini. No wonder lah kadang2 terbaca berita, urang mati kenak sengat tebuan/penyengat. Aku baruk jak 3 ekor, lom gik banyak2 macam kes budak kecik ya dolok2.
Tomorrow aku akan pegi ke Sarikei agik. Sama la juak program Sejiwa Senada, one last place before break for Ramadan. Speaking of Ramadan, sik berasa pejam celik pejam celik, dah nak posa. Meaning sik lamak gik raya hahahahahaha…..well aku pun dah start naip entah apa2 tok, until the next posting …adios

No comments:

Selamat Hari Raya Aidilfirtri 1442H /2021- Pandemic Raya yang kedua.

Tersusun rapi sepuluh jari, Bunga melur si bunga melati , Ucapan dihantar pengganti diri, Mohon maaf setulus hati. Assalamualaikum ...