Monday, November 12, 2012

Kesan selepas blackout...mungkinkah ...?

Satu lagi kejadian blackout berlaku di seluruh negeri Sarawak semalam. Kalau mengikut laporan, stesen di Engkelili Sri Aman sekali lagi menjadi punca. Yang tu aku tak berapa kisah sangat, yang menjadi persoalan aku sekarang, adakah akan berlaku peningkatan penduduk Sarawak dalam masa 9 bulan lagi. Ye lah dah blackout semalam , kena lagi hujan renyai2. Biasalah kan, gelap+hujan renyai+cuaca sejuk seolah menjadi ramuan untuk meningkatkan penduduk Sarawak dalam masa 9 bulan lagi. Banyak la kejadian2 yang tak diingini bila cuaca gelap nie. Pagi nie pun masih ada pejabat2 kerajaan yang belum mendapat bekalan elektrik kerana setakat ini aku dengar belum pulih 100% lagi. Banyak lampu isyarat yang tak berfungsi pagi tadi. Memang sesak teruk kawasan terutamanya di kawasan Matang tempat aku yang memang dah sedia sesak teruk. Aku haraplah jangan lah benda nie selalu sangat terjadi, kesian kat orang yang meniagakan.

No comments:

Selamat Hari Raya Aidilfirtri 1442H /2021- Pandemic Raya yang kedua.

Tersusun rapi sepuluh jari, Bunga melur si bunga melati , Ucapan dihantar pengganti diri, Mohon maaf setulus hati. Assalamualaikum ...