Friday, November 7, 2014

Apa khabar

Sibuk..sesuatu yang tak pernah habiskan..! Bila kita bekerja, kekadang kita akan kesuntukan masa untuk melakukan sesuatu yang kita suka. Aku terdetik nak update blog nie, pasal banyak sangat kes kes buli yang terjadi sekarang nie, terutamanya yang keluar kat Youtube, berita perdana dan di dada surat khabar. Persoalan aku, kenapa la budak budak sekarang nie semakin kurang akalnya, semakin kurang ajarnya ? Adakah salah ibu bapa, salah percampuran dengan rakan-rakan ? Ataupun sekadar nak tunjuk kuat? Apa yang mereka dapat dari semua itu? Glamor yang hanya seketika, lepas tu kena buang sekolah, maka cacatlah masa depan nya. Aku bersyukur, sebab aku tak pernah mengalami benda tu semua, dan dengan izin Allah, semoga anak aku juga akan di jauhi dari perkara sedemikian. Mungkin inilah yang kita dapat dalam mengejar arus kemodenan, kita kehilangan sopan santun di kalangan generasi muda. Mungkin juga ini adalah bayaran yang kita harus terima, dalam kita mengejar dunia untuk memenuhi keperluan, hingga kita terabai dengan tumpuan terhadap anak-anak kita. Dan sekarang nie, dengan aku jauh dari keluarga dek kerana kerja, semoga semua urusan anak & isteriku di jaga Allah. Apa yang aku harapkan sekarang adalah aku akan kembali ke tempatku..so that, i can say this to my daughter and wife " Ayam Kambing Bag "...anybody knows the meaning...:)

No comments:

Selamat Hari Raya Aidilfirtri 1442H /2021- Pandemic Raya yang kedua.

Tersusun rapi sepuluh jari, Bunga melur si bunga melati , Ucapan dihantar pengganti diri, Mohon maaf setulus hati. Assalamualaikum ...