Monday, October 18, 2010

Cerita hospital &ejen pencen.,..

Biasanya aku kureng sikit minat dalam budget2 nie, tapi seperkara yang menarik perhatian kue. A new hospital will be built in Petra Jaya. Wahhhh…ini sudah kira bagus. Dah tiba masanya Petra Jaya ada hospital umum untuk penduduk sebelah kawasan Petra Jaya yang dah semakin meningkat. General Hospital Kuching yang sedia ada pun dah overcrowded. Cuma yang akan jadi persoalan sekarang nie, kat mana hospital nie akan di diri nanti. Banyak jugak lah peluang pekerjaan jadi nurse nanti. Aku pun dengar PTK pun dah di mansuhkan, kesian jugak tengok yang sebelum nie, berhempas pulas study pasal PTK nie, alih2 kena mansuh la pulak. Back to square one balik dah semua nya. Apa2 pun aku harap yang apa yang PM dah buat nie akan menghasilkan yang terbaik untuk semua kakitangan awam.


R.E.D aka Retired & Extremely Dangerous lakonan Bruce Willis ( fevered action hero kue nih ), tangkap layan wa cakap lu. Aku memang minat ngan lakonan Bruce Willis dari dulu2 gi. Movie dier nie tak lah ganas tahap kapak or tengkorak but sememangnya secukup rasa. Dari tajuk lagi kita sumer dah tau yang dieorang nie semua retired agent. Kalo nak buat aksi bahaya sangat nanti jadi orang tua tak sedar diri la jugak, tapi apa yang dia orang buat dalam movie tu base on pengalaman dia orang time keje dulu lah. Aksi ala kadar jer tapi best. Syok jugak citer nie, aku tak nak citer lebih2. Kalau nak tahu pi tengok sendiri k.
Lepas nie, tengok lah apa movie yang aku boleh tengok gi…

No comments:

Selamat Hari Raya Aidilfirtri 1442H /2021- Pandemic Raya yang kedua.

Tersusun rapi sepuluh jari, Bunga melur si bunga melati , Ucapan dihantar pengganti diri, Mohon maaf setulus hati. Assalamualaikum ...