Monday, September 14, 2009

Hari Raya dah around the corner....best nyer...


Seminggu lagi mok raya, seminggu lagi mok posa. Dah terasa dah bahang mok nyambut hari raya. Kali tok aku akan cuti panjang, 2 minggu. Bukan selalu aku cuti panjang, best juak rasanya. Bila hari raya tok, aku terkenang akan zaman aku masa sekolah dolok, meli kad raya & merik ngan kengkawan. Best bila nerimak kad hari raya dari member2 tok, bila raya dah dekat sibuklah aku ngan adik beradik aku nyusun kad ari raya, ada yang main sangkut rah dinding, engkah rah pokok bunga, ish nang best benar rasa nya. Aku rasa rumah pun makin best juak kenak hias. Tapi bila ngenang kinek tok, makin kurang urang main berik kad ari raya, paling2 pun sms, or digital kad. Terasa ada sikit kekurangan nya. Aku pun terpikir, sampei bila nak kah urang di pasar nun nyual kad ari raya agik.
Teringin juak mauk ngidup balit budaya tok, tapi mun aku sorang jak merik, urang sik malas, sik best juak. Nya mesti ada 2 way communication baruk best. Kinek tok, aku terpikir, sempat nak anak aku nemu kad ari raya tok kah, entah2 zaman sidak kelak lagik best aku rasa, lebih canggih.
Tapi, apa2 pun sempena ari bait, bulan bait, aku mok mintak maaf sekiranya terkasar bahasa taipkah ? typo yang menyeramkan kah? Selamat Hari Raya Aidilfitri to all Muslim bloggers yang ada terbaca blog aku.
Salam….

3 comments:

Tia said...

selamat hari raya.... lom cutikah?

Uncle Seven said...

Tocey big momma...kamis tok stat cuti...

Anonymous said...

Selamat Hari Raya Di, Maap Zahir Batin.

Selamat Hari Raya Aidilfirtri 1442H /2021- Pandemic Raya yang kedua.

Tersusun rapi sepuluh jari, Bunga melur si bunga melati , Ucapan dihantar pengganti diri, Mohon maaf setulus hati. Assalamualaikum ...