Friday, May 23, 2014

Cubaan pertama...

5 hari sudah aku kembali. Dalam sekelip mata jer , aku dah bertukar seksyen 2 kali.Tugas aku yang sebenar aku sendiri pun belum tahu. Tapi aku betul betul tertarik dengan tugas pertama yang di assignkan dengan aku. Betul meransang naluri aku, kerja yang aku suka, tapi aku di tukar seksyen pulak. Terus terang aku katakan aku berkecil hati dengan pengurusan tertinggi tempat aku bekerja, cakap nak layan staf as family tapi lebih layan staf as asset. Itu bukan cara kompeni bertaraf dunia mengurus kakitangannya, itu kompeni level kampung. 14 years in the company, and fuck, they treat me like shit. Bukan macam itu caranya. So, aku dah buat keputusan nak jumpa CEO, aku akan jual diri aku, dengan pengalaman aku and what i can give back to my company. Aku berpegang teguh kepada kata kata CEO aku sendiri, dia mahukan staf dia happy, so aku harap ini bukan sekadar cakap kosong.Tidak salah untuk kita mengeluar pendapat sebab itulah alam bekerja, tapi kalau satu saja pendapat yang di dengar dan yang lain di nafikan, itu adalah kuku besi. Hari ini hari Jumaaat yang mulia, dan aku berdoa semoga Allah akan permudahkan untuk aku nanti. Apa apa pun, aku percaya to start something, you have to dream, then make your dream come true...insha Allah...

No comments:

Selamat Hari Raya Aidilfirtri 1442H /2021- Pandemic Raya yang kedua.

Tersusun rapi sepuluh jari, Bunga melur si bunga melati , Ucapan dihantar pengganti diri, Mohon maaf setulus hati. Assalamualaikum ...