Wednesday, April 10, 2013

Aku sebagai orang tengah...

Menjadi orang tengah memang menyukarkan, terutama nya orang macam aku yang menjadi pembantu kepada 2 orang boss. Yang pastinya kita kena ada banyak sabar, tolak ansur dan kena banyak2 istighfar. Bekerja dengan 2 orang yang menjadi decision maker memang boleh timbul konflik. Ya lah kalau sorang nak menajdi A dan yang sorang nak jadi B, bila kita buat A, kita akan di anggap buat kesalahan. Kadang2 aku selalu terfikir, kan ke lebih baik dua orang boss nie buat perbincangan dan dudok bersama semasa keputusan nak buat, jadi aku sebagai yang menurut perintah pun senang hati buat kerja. Menjadi orang tengah memang merimaskan kadang2. Kita kena puaskan hati 2 pihak berbeza. Kekadang aku terpikir jugak, kan lagi senang biar aku jer buat keputusan, tak lah aku naik tensen, apa2 masalah lepas tu aku pun senang nak tackle kan. Satu lagi bila menjadi pembantu kepada 2 orang boss nie, bila time keputusan kritikal nak buat, perlu green light dari 2 pihak menjadi masalah bila keduanya tak der di pejabat. Walau wehhh, tak ke bengap kalau kena time macam tu. Membantutkan tahap produktiviti kerja aku jer… Apa2 pun aku masih suka lagi, janji masyuk kan…

3 comments:

Ms Tikot said...

Banyak-banyaklah bersabar...;-)

Uncle Seven said...

Yalahh...sabar mesti tinggi,,,mun sik sabar abis cerita...

Coffee Girl said...

Ya... janji masyukkkkk...

Selamat Hari Raya Aidilfirtri 1442H /2021- Pandemic Raya yang kedua.

Tersusun rapi sepuluh jari, Bunga melur si bunga melati , Ucapan dihantar pengganti diri, Mohon maaf setulus hati. Assalamualaikum ...