Monday, December 24, 2018

Excuse my manners if i make a scene.. ahaks...

Night lepak again... Subhanallah betapa aku suka Kuching. My hometown. Duduk lepak bersama ngan wife aku, sambil tengok orang lalu lalang. Macam macam bangsa aku tengok, memang harmoni. Aku dalam deep thought terfikir, betapa sayangnya suasana ini di hancurkan oleh politikus yang bermain bara api, mengapi api sentimen kaum, agama. Betapa aku ingin sound direct kat dia orang , sarang tebuan jangan di jolok.
Mereka bermain satu permainan yang bahaya, semata mata hendak kan kuasa. Cukuplah kita lihat apa yang terjadi kat seberang. We do have such a good government yang di pimpin oleh rakyat rakyat Sarawak. Jangan bawak benda luar masuk ke tempat kita, sebab tak semua benda luar itu bagus untuk kita. Biar kita buat dengan acuan kita sendiri.
Kita semua keluarga, walaupun tak ada talian darah, tapi kita ada satu hati yang sama sama cintakan Sarawak. We are not related by blood by we are brother by heart. Jangan jadi hipokrit. Walk the talk. Seorang tak akan dapat kekalkan keharmonian yang ada kat Sarawak, tapi kalau kita lakukan bersama, in sha Allah ia akan berjaya. For my fellow Muslim, Mekah dan Madinah dah hijau, kita as Muslim should know what does it mean.
Tidak ada satu bangsa yang lebih berkuasa dari bangsa lain, tak kira apa warna kulit, tak kira macam mana rupanya. That is what my Prophet has been said 1400 years ago, and i’m living with that. Life is to short to hate, Life is simple but it is not easy.
Peace yo...Love you Sarawak

No comments:

Selamat Hari Raya Aidilfirtri 1442H /2021- Pandemic Raya yang kedua.

Tersusun rapi sepuluh jari, Bunga melur si bunga melati , Ucapan dihantar pengganti diri, Mohon maaf setulus hati. Assalamualaikum ...