Thursday, June 12, 2014

This is Brasil.....

Alpa pulak aku, rupanya Piala Dunia sepak mula adalah pagi esok, perlawanan pertama Brazil vs Croatia. Pasukan feveret semestinya Brazil. Dan akan bermula jugalah turun kerja dengan mata yang bengkak. Dahlah aku baru nak adjust masa aku, sekarang kena adjust masa tidor la pulak. Di kedai kopi, di pejabat, di kedai kopi, masa mesyuarat, di sekolah dan di mana mana saja, bolasepak akan jadi topik perbualan utama. Maka pakar bolasepak akan muncul macam cendawan tumbuh. Bagi aku, pastinya England adalah pasukan feveret aku. Kenapa? Sebab kebanyakkan pemain England adalah pemain dari kelab Liverpool seperti Steven Gerard dan Rahim Sterling, dan juga dari Arsenal. Mungkin England akan muncul jadi juara, selepas kekecewaan Steven Gerard dalam EPL. Dan bermula jugaklah episod bodoh, percaya dengan tilikan binatang, kalau dulu sotong, kini penyu pulak dah. Come on lah, we are human being. All the best untuk semua pasukan, may the best team win......

No comments:

Selamat Hari Raya Aidilfirtri 1442H /2021- Pandemic Raya yang kedua.

Tersusun rapi sepuluh jari, Bunga melur si bunga melati , Ucapan dihantar pengganti diri, Mohon maaf setulus hati. Assalamualaikum ...