Monday, January 6, 2014

Kalau lah aku....

Kalau aku jadi pemimpin di Sarawak nie, dengan banyak nya pembinaan empangan-empangan yang akan menghasilkan elektrik, aku akan buat satu perkhidmatan keretapi elektrik. Sarawak bukan kah akan kaya dengan elektrik, pembinaan jalan akan mengakibatkan kerajaan negeri Sarawak terpaksa mengambil tanah penduduk Sarawak dan akan meningkatkan kos. Bayangkan kalau kerajaan Sarawak dapat membayar untuk kos membayar bagi pembinaan tiang tiang keretapi elektrik, jumlah nya jauh lebih kecil jika di bandingkan dengan pembinaan jalan raya. Jalan raya tetap akan di bina tetapi berperingkat-ringkat. Mungkin untuk percubaan kita boleh buat tren elektrik sampai ke Serian. Aku dapat bayangkan perkembangan ekonomi yang besar….tapi siapalah aku kan….

No comments:

Selamat Hari Raya Aidilfirtri 1442H /2021- Pandemic Raya yang kedua.

Tersusun rapi sepuluh jari, Bunga melur si bunga melati , Ucapan dihantar pengganti diri, Mohon maaf setulus hati. Assalamualaikum ...