Friday, February 12, 2010

Menjelang Tahun Baru Cina..tahun rimo..tahun aku ...

Lengang…sunyi sepi opisku menjelang tahun baru cina tok. Jalan pun sik berapa jam pagi tok, mun tiap2 ari macam ya nak kah best. Untuk Tahun Baru CIna tok, dah dapat dua jemputan open house, boleh ler jalan-jalan kelak.
Kinek tok hangat rah facebook kes menghina Nabi Muhammad. Bagi aku, yang memang dah melampau. Sepatutnya sidak sik boleh kelakar macam ya, benar2 cross the line. Muslim in Sarawak sik molah bunyi gilak pasal issue nama Allah kerana sidaknya paham, sidaknya hidup sama ngan sidak ya, sebab ya sidak paham. Tapi penghinaan yang dah keterlaluan. Jangan lah all the Muslim in Sarawak diam, those with low civic minded ambik peluang jak mok cakap or tulis apa yang mereka mauk. Bagi aku, aku sikkan berdiam diri so aku polah la report kat Balai Polis dua ari yang lepas. Sekiranya orang macam tok pun boleh lepas undang2, nang sik tauk lah aku. Mun menghina Sultan boleh kena dakwa, sikkan orang macam tok boleh lepas. Adakah terlalu besar pangkat dan kebesaran seorang sultan dari seorang Nabi, pesuruhNya? Kita lihatlah macam nei Najib, our PM handle this thing. Mun nya pun diam juak, memang mengecewakan aku ajak.
Aku tauk, pandangan dua orang Sarawak yang low civic minded ya and yang sik educated ya sik mewakili agama sidaknya, aku banyak kawan dengan sidak agama lain. Sik jadi masalah bagi aku. I love my peaceful Sarawak, tapi orang macam perempuan duak orang ya especially Lynette Lincoln ya, akan menghancurkan Sarawak yang aman damai tok.
Love Sarawak, Love Malaysia & Love Islam

3 comments:

Ms Tikot said...

Yah... baruknya dpt. Happy CNY to u...

Tia said...

mun ngikut ramalan...tahun rimo tok utk yang lahir 1974 bagus... ada knaikan pangkat n rezeki murah..

happy ngabang!!

Uncle Seven said...

bukan sidak2 rimo ya akan ada masalah kewangan kah kue baca Big Momma...ramalan ney u check tok...mudahann juak ya...

Selamat Hari Raya Aidilfirtri 1442H /2021- Pandemic Raya yang kedua.

Tersusun rapi sepuluh jari, Bunga melur si bunga melati , Ucapan dihantar pengganti diri, Mohon maaf setulus hati. Assalamualaikum ...