Monday, October 5, 2009


Heavy gila aku breakfast pagi tok. Makan kwey tiaw & 4 pieces of pulut. Nang mentekedarah gila lah aku pagi tok. Sik tauk lah pulak kenak lapar gilak. Tapi layan lah kenak gik kopi panas. Tengah ari tok tengah gik pikir mok makan apa. Rasa mok makan mi cendawan belakang Parkson. Lamak posa, lamak ya juak sik kenak mi tok.
Kekawan di opis aku tengah molah plan mok molah Raya Gathering-potluck style on this coming 17th. So tengah mok piker mok join kah sik. Bukan apa takut sikda urang nyedia food untuk kue. Jangan2 time ya bini kue dah travelling, suser ler macem nie….
Something good was happening to me lately. Best & Alhamdulillah. Don’t want to reveal it but what can I say is jangan lah terlalu sombong bila berkata2. Ya dari pemerhatian aku lah. Banyak benar dah berlaku depan aku, aku selalu terdengar, orang berkata2 dengan kompiden nya tapi alih2 makan ke dirik pun. Kejadian macam ya semakin mengingatkan aku sendiri supaya berhati2 dalam berkata2.
Subhanallah….
Raya tok tek, aku pegi lah to one of my friend open house, aku not that fond into molah open house ari raya tok, macam sik sincere jak nyemput urang ke rumah. Kenak aku madah cam ya, bila kita molah open house, urang rami dating , susah mok entertain, kita Cuma boleh kelakar sekejap2 jak ngan tetamu. Aku suka orang datang ke rumah aku macam biasa coz aku rasa aku boleh concentrate melayan sidak. Anyway, bercakap pasal open house rumah kawan aku tok tek, a bit disappointed lah coz couple nya nang langsung sik pandei melayan tetamu, aku sik tauk lah ngan urang lain but something yang di polahnya membuat aku terasa sik kenak welcome to their open house. Gajah Oleng betol lah…
Kejadian macam tok pun bagus untuk pengajaran bagi aku, jangan molah open house sekiranya sik mampu mok layan tetamu. Tapi tanggar lah few years to come, munkin aku akan molah juak open house…maybe..might be but definately maybe…adiosss

2 comments:

Coffee Girl said...

Yarabi... nyamannya kuetiaw... nak jugaklah! tapi hari ni nak makan ayam penyet pulak. :-) Oh tedah couple ya, dah sik terkabir kali nak melayan org, atau memang nya jemput sik ikhlas pakai isi kuota tahunan jak.

Uncle Seven said...

Munkin juak...tapi kuetiaw akumakan ya nang layan abis...

Selamat Hari Raya Aidilfirtri 1442H /2021- Pandemic Raya yang kedua.

Tersusun rapi sepuluh jari, Bunga melur si bunga melati , Ucapan dihantar pengganti diri, Mohon maaf setulus hati. Assalamualaikum ...