Tuesday, June 23, 2009

Wahhhh best kinek tok eh. Anakku dah start nok berkelaka. Ngerenyam jak bunyi…nang berkeloyok sekali jak nya bercerita ngan aku pasal aktiviti nya di rumah masa aku kerja. Alu ilang kepak kerja bila melayan nya.
Nya dah dapat hafal dua tiga egek lagu, twinkle2 little star, Wheel on the bus, burung kakak tua, and fevered nya hapi bufdey. Ari2 lagu hepi bufdey. Lupak juak cgek, lagu teddy bear walaupun pitching nya ngan tune lagu ya lari gila, nang rindok ati melayan nya.
Walaupun bahasa rasmi blog aku tok English, tapi sekali sekala aku nulis juak dalam local dialek aku. Bukan nya aku mok eksen kah apa kah makei English, pakei aku pun prektis juak bah.
Masa aku minum pagi tek ngan geng, terkenang ngan olah kita masa agik kecik. Aku sik tauk kitak urang ingat sik lah, tapi ingat sik kadang2 mun barang makan kita tergugok dari tangan and kita ambik balit, kita mesti otomatik niup nya nak, tapi bila dah utak dewasa tok berpikir, nang lucu sebenarnya aksi ya, macam bersi pun barang makan ya di polah cam ya.
Kuching dah start berjerebu dah kinek tok. Harap2 sik seterok KL lah, masih ingat agik jerebu tahun 2003 dolok yang terok ya, terkenang jak. Nang sik best langsung time ya.
Aku cuma arap yang ari akan ujan sik lamak lagik. Sak ilang semua jerebu tok sekaligus mersih Bandar Kuching tok. Amin…………

No comments:

Selamat Hari Raya Aidilfirtri 1442H /2021- Pandemic Raya yang kedua.

Tersusun rapi sepuluh jari, Bunga melur si bunga melati , Ucapan dihantar pengganti diri, Mohon maaf setulus hati. Assalamualaikum ...