Tuesday, June 17, 2014

Happening

Pusingan pertama perlawanan bolasepak Piala Dunia dah pun habis. Berlaku beberapa kejutan seperti kekalahan Uruguay kepada Costa Rica, kekalahan teruk juara bertahan Sepanyol kepada Belanda 5-1 , kekalahan Portugal kepada Jerman dan kekalahan England kepada Italy. Dalam banyak perlawanan pertama peringkat kumpulan, satu jer perlawanan berakhir dengan seri tanpa jaringan iaitu antara Iran & Nigeria. Gol tercantik semestinya jaringan oleh Robbie Van Persie and he flew like Superman to score a goal for Holland in the match against Spain.
Sepakan percuma tercantik semestinya dari ketua pasukan Itali. Pirlo yang di buat dengan bersahaja tetapi mengelirukan penjaga gol England Joe Hart. Dan aku, doing all my best to occupy my time at the weekend atau pun masa balik kerja. Walaupun nak masuk minggu ketiga di sini, jiwa ku & fikiran ku masih tertinggal di Kuching. Jasad aku jer kat Ipoh nie.
Apa yang aku lepas di Kuching minggu lepas, semestinya Samarahan Bike Fest. Seeing the picture updated in the facebook, somebody’s blog truly make me feel “ Damn i’ve just missed the best event in my hometown “. Kawan aku cakap, in November nanti Chiang Mai Bike Week. Dengar jer tu, my jaws dropping. Wish i could be there, maybe it would be awesome if i can go there with my wife. Terpikir nak carik connection untuk peralatan motosikal, mana tau kan rezeki ada kat situ. Aku tau itu adalah distraction untuk aku, tapi my main target sekarang nie adalah untuk kembali bersama dengan keluarga aku. Then aku can enjoy my time with them. Aku percaya dengan kehendak Allah kerana setiap yang berlaku itu pasti ada hikmahnya... May be satu hari nanti aku boleh nyanyi lagu i’m coming home dengan hati yang gumbira....

No comments:

Selamat Hari Raya Aidilfirtri 1442H /2021- Pandemic Raya yang kedua.

Tersusun rapi sepuluh jari, Bunga melur si bunga melati , Ucapan dihantar pengganti diri, Mohon maaf setulus hati. Assalamualaikum ...