Tuesday, March 25, 2014

What a sad day...

Berat mata memandang berat lagi bahu memikul. Kesian aku tengok our PM mengumumkan perkembangan terkini berhubung MH370. Kita dapat lihat kesedihan di wajah beliau. Walaupun aku bukan untuk menidakkan sesuatu yang mungkin pasti, dari pengumuman PM Najib, aku rasakan dia Cuma mengatakan MH370 memang berada di Selatan Koridor dunia. Dia sama sekali tidak menyebut MH370 itu dah terhempas, kemudian dia mohon media supaya tidak mengganggu ahli keluarga mangsa. Untuk menunggu sesuatu berita mengenai sesuatu yang belum pasti, aku rasa sedikit sebanyak, pegumuman PM kita membenarkan ahli keluarga mangsa untuk melepaskan sesuatu yang terpendam. Setidak tidaknya mereka mampu untuk melepaskan kesedihan. Aku tahu, walaupun harapan nya amat tipis sekali, kemungkinan tiada yang selamat, sesungguhnya apa apa boleh berlaku dengan izin Allah. Mungkin tidak semua, mungkin sorang dua tapi aku percaya keajaiban masih boleh berlaku. Aku doakan yang terbaik. Still pray for MH370.....

No comments:

Selamat Hari Raya Aidilfirtri 1442H /2021- Pandemic Raya yang kedua.

Tersusun rapi sepuluh jari, Bunga melur si bunga melati , Ucapan dihantar pengganti diri, Mohon maaf setulus hati. Assalamualaikum ...