Friday, March 14, 2014

Dimanakah engkau ..MH370

Akhirnya aku dah dapat notebook baru. Notebook lama aku crash tanpa sebarang amaran, nasib aku dapat selamatkan semua rekod aku. Notebook untuk aku buat kerja pun memang dah lama, masuk 5 tahun. Orang lain dah siap tukar tapi aku masih lagi setia dengan Lenovo R400 aku, lagi pun itulah the last notebook yang aku pakai menggunakan Windows XP. Sekarang nie aku dah pakai notebook L420 come with windows 7, which aku rasa sesuai sangat lah dengan nick name aku Uncle Tujuh.
Tanpa notebook, aku punya blog pun lama dah tak ber ‘update’. Apa cerita paling best, sememangnya kisah kehilangan MH370. Apa yang mampu aku komen, ini semua kerja Tuhan. Aku lihat sememangnya ada hikmah yang baik dan amat besar di sebalik kejadian ini. Kita semua belum Nampak lagi kan. Aku seperti rakyat Malaysia yang lain turut berdoa semoga kesudahan kisah ini akan ada penamatnya. Aku bukannya anti semenanjung, tapi pengalaman mengajar aku. Orang sana memang cakap yang orang Sabah & Sarawak nie kuat pakai bomoh, dan aku lihat Allah tunjukkan satu pengajaran yang besar, siapa sebenarnya lebih percaya kepada bomoh. Dahlah lagak bomoh yang mengaku dirinya Raja Bomoh macam aksi cerita doremi, macam orang sakit jiwa ada jugak aku tengok. Kerenah sebenar orang seberang terserlah. Dah lah mempersendakan agama, menjatuhkan maruah Malaysia di mata dunia, kebodohan yang takder penghujungnya nyata terserlah. Maafkan aku menulis dengan kasar tapi itulah kenyataan. Ditambah pulak dengan kenyataan yang di sebar di dunia internet tanpa kesahihannya. Dan paling menarik bila golongan anti kerajaan menyalahkan kerajaan dalam hal ini, dalam hal bomoh. Memang pembangkang terror betul menangguk di air keruh. Konspirasi nak alih perhatian dari kes Anwarlah. Inilah terjadi bila ketaksuban melampau berlaku. Dari sudut lain, keputusan kes Anwar membuatkan aku berfikir, adakah ini fitnah besar yang dimaksudkan? Wallahualam... Aku berharap semoga MH370 akan ditemui, aku yakin semua kita redha akan kesudahannya.

No comments:

Selamat Hari Raya Aidilfirtri 1442H /2021- Pandemic Raya yang kedua.

Tersusun rapi sepuluh jari, Bunga melur si bunga melati , Ucapan dihantar pengganti diri, Mohon maaf setulus hati. Assalamualaikum ...