Tuesday, July 9, 2013

Ramadan ....here i come...or Ramadan..kini kau kembali...

Selamat berpuasa to all muslim bloggers yang baca ini. Semoga puasa tahun ini akan menjadi lebih berkatnya dari tahun tahun kesudahannya. Mendengarkan pengumuman puasa malam semalam terasa janggal nya. Sejak aku kecik lagi aku, biasa lihat satu muka yang buat pengumuman Hari Raya, Puasa. Tapi tahun ni , bertukar wajah. Orang baru.Terkasima aku sekejap depan TV bila melihat muka lain. Aku juga dengar pasar Ramadan Satok dah takder.Jadi it is an end of an era....takder lagi lah jalan jem kan. Tapi itulah yang rakyat mau..betul tak...Tapi bila takde, kita nie rakyat pulak yang mencari. Hahahahaa...manusia manusia memang tak pernah puas. Kalau kakitangan kerajaan naik gaji sikit, para peniaga pun sibuk naik harga barang. jadi siapa yang salah ? Kerajaan? Bukan....rakyatlah yang salah...tamak ...baru naik sikit, harga barang naik. Lepas tu salah kerajaan, mereka lah yang tamak. Bukannya Kerajaan...hahhahaa membebel pulak aku tapi itulah hakikat yang sebenarnya. Sama jugak macam Anwar Ibrahim, dah kalah tak nak terima , sibuk buat perhimpunanan sana sini. Macam best sangat. Memang betul kata kata dalam yang sesuatu tu tak kan berubah, kecuali kita nak mengubahnya..ehh macam salah je lahh..hahhahahaa....tapi pokok pangkalnya,manusia zaman sekarang sudah tidak suka dengan kebenaran, kalau kau cakap yang benar , ko akan kena marah, tapi kalau kalau kau bohong, kau akan maju ke depan...dan sesungguhnya kata kata Nabi itu benar ....bila di akhir zaman, orang yang tak di percayai itulah manusia yang paling di sanjung....sedangkan orang yang berkata benar akan di pinggirkan ke tepi...SubhanaAllah...semua itu sudah terjadi sekarang ni....Api besar di Semenanjung Arab, Perang besar di bumi Sham ( Syria )...sesungguhnya kita menuju ke arah pengakhiran kehidupan dunia, tapi manusia tidak nampak lagi dek kerana keseronokan, semua tanda2nya telah muncul sekarang nie....Apa apa pun aku berharap Ramadan nie aku ingin ia menjadi Ramadan termanis buat aku...Insya Allah..

No comments:

Selamat Hari Raya Aidilfirtri 1442H /2021- Pandemic Raya yang kedua.

Tersusun rapi sepuluh jari, Bunga melur si bunga melati , Ucapan dihantar pengganti diri, Mohon maaf setulus hati. Assalamualaikum ...