Wednesday, July 3, 2013

Lalalala...

Banyak jugak kejadian yang berlaku sekarang nie, sebab tu kesempatan untuk mengupdate blog nie kadang2 tergendala. Bukannya apa, untuk 2 minggu yang lepas aku jadi bujang kembali, bini aku sibuk pegi travelling outstation buat kerja lepas tu terus pegi makan angin naik cruise Superstar Libra kat Penang tu, siap singgah Phuket & Krabi. Jeles.? Sapa tak jeles tapi tak per , seronok jugak tengok bini aku nie happy kan. Mungkin kerana dulu aku dah puas berjalan, luas pengalaman kan. Mungkin masa aku untuk mula berjalan kembali pusing dunia nie belum lagi sampai, insya Allah akan tiba masanya nanti. Sekarang nie passport aku pun dah mati, so biarlah bersemadi sekejap kat dalam laci di rumah tu.
Hujung minggu yang lalu baru jer habis Rain World Music Festival kat Santubong. Aku tak masuk kali nie, tapi ikut geng aku buat show kat Damai Central iaitu Freedom Fiesta sempena RWMF nie. Banyak jugak band yang buat show. Aku memang dari dulu lagi suka tengok band main. Minat aku semenjak dari muda lagi. Sound of the bass, guitar riffs and the drum beat dah sebati kat jiwa nie. Semenjak kahwin, aku boleh lah di katakan menjauh diri dari dunia kedua aku nie. More to family man dah sekarang nie. Semua geng2 aku yang main band itu pun semuanya dah jadi bapak & suami mithali. Kami semua dah puas enjoy masa muda dulu, banyak kenangan manis. Jadi pada masa ini, aku rasa semua pengalaman aku masa tu amat berguna untuk aku besarkan anak aku yang sorang tu. Pada hujung minggu yang sama jugak, aku menghadiri Seminar anjuran kompeni tempat aku kerja. Aku sesi motivasi dari seorang penceramah nie, terus terang aku katakana, langsung tak membakar semangat aku langsung. Isi kandungan motivasi nya pun terlalu kosong, takder yang menarik langsung. Entah apa2 lah..maybe they see him as a foreigner kot, bagi aku Dr Fadzilah Kamsan lebih baik. Tu lah agung2 kan sangat orang luar nie. So , next week dah mula berpuasa. Cepat nya masa berlalu kan…harap2 puasa aku akan tamat insya Allah. Dapat la aku raya sakan lagi dengan anak aku…sekarang nie tengah menyediakan badan , mental dan perut aku ready untuk berlapar…semengat beb..adios..

No comments:

Selamat Hari Raya Aidilfirtri 1442H /2021- Pandemic Raya yang kedua.

Tersusun rapi sepuluh jari, Bunga melur si bunga melati , Ucapan dihantar pengganti diri, Mohon maaf setulus hati. Assalamualaikum ...