Monday, September 24, 2012

Buah fikiran dari otak yang melayang

Jadi, Syawal pun dah abis, Hari merdeka dah lepas, Hari Malaysia pun dah lepas di raikan. Sampaikan hari jadi TYT negeri Sarawak pun dah lepas. Apa lagi perayaan yang belum ? Deepavali, Krismas, dan juga Hari Raya Haji yang tak lama lagi kan. That's the beauty of Malaysia. Banyak public holiday. The next big thing, mungkin Pilihanraya Umum. Semua orang politik dah sibuk buka pekung masing2, cakap dia orang lebih bagus dari yang lain. Yang paling aku rasa benda paling bodoh di buat, buka fanpage kat laman sosial kutuk negeri Sarawak & Sabah. Pertama sekali, aku rasa samada orang tu kecewa di sebabkan awek dari Sarawak/ Sabah atau memang tak sedar diri kot yang 2 negeri ni yang banyak bagi hasil mahsul untuk Malaysia. Atau hanya agenda politik pihak yang gila kuasa, yang nak rebut Putrajaya. Bangsa sendiri yang merdeka, sambut hari Merdeka macam kena jajah oleh bangsa Malaysia sendiri. Mahasiswa yang konon nak tukar bendera Malaysia. Remaja tunjuk buntut kat gambar pemimpin, sedangkan remaja tu bayar cukai, kerja apa semua pun belum. Dah nak tunjuk lagak. Mungkin aku rasa orang awam dah boring tengok senario politik nie sebab pemimpin baru yang terhasil masih lagi dari keturunan ahli politik yang sama. Dalam bab nie, aku paling hormat kat Tun Mahathir. PM paling nest yang aku pernah tengok. Visinya aku paling suka, memang terkehadapan dari masa dan pemikiran orang. Rasanya dah cukup dah aku melayan otak aku nie, dah tiba masanya aku layan game pulak...

1 comment:

Anonymous said...

Y at-il un logiciel libre ou base de données en ligne pour garder une trace des posts réguliers? Je voudrais aussi lui tenir un registre des messages passés et futurs. J'essaie d'éviter de créer une feuille de calcul dans Excel ..

Keluhan rasa anak Sarawak

Akhirnya dapat peluang nak menulis, setelah sekian lama terhenti disebabkan kesibukan. Alhamdulillah kerana masih lagi bernafas, masih lagi...