Wednesday, May 9, 2012

Budi pekerti

Menang la pulak team aku malam tadi…Liverpool beat Chelsea 4-1, memang tak der nasib sangat lah masa final Piala FA 2012 ari tu, memang2 nasib Chelsea menang ari tu. Teringat aku pasal perbualan dengan rakan sekerja aku, betapa pentingnya “PR” or public relation bila berurusan dengan orang ramai. A simple switch of language pun boleh menukarkan yang buruk jadi yang baik. Sebagai contohnya kalau kita cakap customer tu komplen, kenapa kita tak cakap in the other way , customer tu komen…haaaa bukan kah menjadi manis jadi nya betul tak… Selalu aku dok perati dalam masa aku kerja, bila customer ada telepon, cakap nak sesuatu mesti aku perasan yang orang jawab panggilan tu akan cakap “ boleh telefon nombor nie tak ?”….Apa kes bro…apa salah nya ko cakap “ Saya ambik pesan, nanti saya sampaikan…”…tak ke manis nya kita buat macam tu kan… We Malaysia lah sepatutnya yang paling berbudi pekerti mulia…tapi hampehhhh..semua tu dah gone dah dek kerana BERSIH 3.0 …..ada kaitan …? Adios

No comments:

Selamat Hari Raya Aidilfirtri 1442H /2021- Pandemic Raya yang kedua.

Tersusun rapi sepuluh jari, Bunga melur si bunga melati , Ucapan dihantar pengganti diri, Mohon maaf setulus hati. Assalamualaikum ...