Friday, February 3, 2012


Hari Jumaat hmmm…..aku terbaca lah pasal pasal maulidur rasul, ada yang madah bidaah nyambut maulidur rasul tok, tapi sekiranya kearah kebaikan, apa salahnya…memang sik dapat di nafikan, kadang2 orang nok berarak ngembak sepanduk ya semasa Perayaan Maulidur Rasul, entah semayang kah sik, ingat sik nya ngan Nabi…
Sesungguhnya, kita tok manusia akhir zaman , yang nyatanya umat Muhammad yang akhir, itulah saja caranya untuk kita mengingati Nabi, di samping doa2 dan salawat2 ke atas Nabi…mereka berperang dalam facebook menyatakan itu ini, itu begitu, aduhhhhhh..sedeh nya aku melihat status facebook urang macam ya, then ada yang berdakwah dalam facebook, meng”update” status nya dengan sunnah2 Nabi & ayat Quran,…tapi ya jak rupa kita…I mean ..biar lah kena gaya nya mun mauk berdakwah, mun mauk berdakwah selaraslah dengan keadaan diri sendiri, berdakwah tapi menjadi model untuk fotographer apa kah ertinya itu,….dedah aurat sia sitok,..apa kah artinya ya semua….
Mun yang terbaca tok and terasa, aku mintak maaflah tapi aku ikhlas menegur, yalah , ya pun salah satu tanda2 kiamat juak bila urang2 yang sik mahir dalam agama nok berdakwah hmmm…aku bukannya bagus gilak, tapi aku berusaha kea rah kebaikan, aku masih lagik ada simpang2 yang mauk aku elakkan, semoga Allah tetap kan iman aku dan hati aku…udah2lah kitak orang ya, molah dirik alim tapi perangey entah apa2….salam jumaat…

No comments:

Selamat Hari Raya Aidilfirtri 1442H /2021- Pandemic Raya yang kedua.

Tersusun rapi sepuluh jari, Bunga melur si bunga melati , Ucapan dihantar pengganti diri, Mohon maaf setulus hati. Assalamualaikum ...