Thursday, April 28, 2011

Sejenak ...

Dah abis dah satu taklimat semalam untuk belanjawan untuk Tahun 2012 Kelengkapan IT. Alhamdulillah semua nya beres. Hari ini pun ada juga taklimat, tapi gua off duty. Sungguh2 cantek.
Semalam genaplah 2 bulan dah anak kue masuk sekolah tadika. Dier masuk lambat sikit dari budak2 lain, dia masuk awal Mac. Tapi aku sunggguh bangga kay dier ni sedap cepat sungguh tangkap apa yang teacher ( anakku tak nak panggil cikgu ) dier ajar. So bila aku suruh dier bulan latihan mewarna, aku print coloring item dari internet and pass kat dier, and bini aku siap binding lak buku kaler dier, dier betol2 seronok. So , bila dier dah siap kaler satu lukisan, aku sungguh2 bangga sebab dier dah terrer buat simple task. Syok jugak tengok lukisan yang dier kaler nie, maybe aku ingat nak frame kot.
( aleeya n her coloring paper )

Untuk sambutan Gawai Festival lak, opis aku akan jadi main committee untuk sambutan nie, waseh memang kompom sibuk lagi nie. Tengah mencanak2 dalam kepala aku nie, aper lak tugas aku nanti, menda2 lain aku boleh buat except ngajat jer tak boleh. Aku punya plan, sebelum sampai waktu aku kena siapkan tugas dulu.
Semalam lak, aku tengok Buletin Utama main citer blue live kat TV. Come on TV3. Sebelum kesalahan dibuktikan, itu ibarat memberi bukti palsu ke atas orang berzina. Agama kita telah menetapkan hukm menuduh orang berzina, mesti lah ada empat saksi yang meilhat dier buat benda nie. Kesian aku kat saudara2 aku tak pasal2 kena dosa kering. Tak syok la layan TV3 camnie. Aku malas la nak tengok benda2 camtu.
Selepas keja banyak2 nie, badan aku pun dah lain macam jer. Macam nak demam ada la pulak. Nie tak best nie..mintak2 lah aku dijauhkan dari demam teruk. Amin…

3 comments:

Ms Tikot said...

Besar dah Aleeya eh... pandei mewarna gik ya.

Uncle Seven said...

Sik berasa MS Tikot...

Coffee Girl said...

Ai cute sekali jak hello kitty ya jemur stoking! u must be a proud papa!

Selamat Hari Raya Aidilfirtri 1442H /2021- Pandemic Raya yang kedua.

Tersusun rapi sepuluh jari, Bunga melur si bunga melati , Ucapan dihantar pengganti diri, Mohon maaf setulus hati. Assalamualaikum ...