Wednesday, March 30, 2011

Di fikiran ku time nie...

Aku rasa minggu2 yang mendatang nie, banyak tahap dewa dah aku punya keja. Dah la this weekend kena bertugas untuk tempat terakhir bagi Program Sejiwa Senada ( program kerajaan bersama rakyat ) kat Taman Sukma. Abis je program nie, Sarawak akan ada State Election. Pun di mana aku kena jugak bertugas kat bilik operasi pilihanraya negeri. Kali nie aku kena shift malam, straight dari 5 hingga 11 April. Layan siot…Dah la siang kena keja, lepas tu straight lak sampai ke tengah malam..aku kompom akan mamai bila turun keja next day.
Tapi la kan, bila abis jer program Sejiwa Senada nie, terasa lak sedih nya. Ye la untuk 9 bulan, aku n the geng bergelumang dengan kepenatan, kepanasan , kerenah orang awam dalam mengendali e-peraduan nie. Ada up & down nya jugak…tapi satu pengajaran yang aku dapat, banyak lagi maklumat yang belum sampai sepenuh nya ke orang awam, terutamanya yang di luar2 bandar utama. 2 tahun kat agensi kerajaan, aku dapat lihat usaha yang diaorang buat untuk rakyat. Aku ada tengok usaha kerajaan nak tolong rakyat, jadi mana2 bahagian yang kata pemimpin2 nie ada buat sesuatu untuk personal gain. Bagi aku, itu urusan dier dengan tuhan, dier jawab lah nanti. Aku bukannya berkempen untuk BN or something but apa yang aku lihat, sesetengah isu yang dibangkit oleh pembangkang, memang baseless, tiada asas langsung. Ada yang cakap bangsa dier kena tindas la, jurang terlalu jauh berbeza, aku mungkin kurang setuju sebab itu adalah masalah mereka sendiri. Kita sendiri kena ingat, Sarawak nie multiracial, sungguh besar dan penduduk bertaburan. Memang akan wujud yang tercicir, tertinggal tapi tidak bererti mereka di anak tiri kan. Tapi ini adalah pendapat aku, aku tak boleh nak pengaruh orang nak ikut pandangan aku. So use your vote wisely.
Until then selamat mengundi…aku dah nak cau sebab nak pegi makan kat Tempayan ( nama yang unik untuk restoran )…adios.

6 comments:

miss nar said...

betul2..kmk sokong ktk..walaupun mek sik kerja ngan government tpi mek dpt lihat betapa kerajaan berusaha menaik kan taraf hidup rakyat..company kmk keja tok makinlh membuka luas mata kmk mengenai pembangunan d luar bandar yg d jalankan oleh kerajaan....last nite..anwar ibrahim dtg kpg kmk..berani sik nya? mencemar jak bagi km,,manifesto2 yg d sebut nya pun ntah pa2..

Ms Tikot said...

Yah...Lepas tok x payah gago agik ngan Sejiwa Senada.

Tia said...

benar kata mstikot... sik kitak sakit jiwa sakit dada agi..

Uncle Seven said...

Tikot/Tia....tapi time sejiwa senada tok la paling best tengok dada hahahahaha...

Miss Fida...ya lah, bila kita nanggar , kita akan tauk..

Luna Khasyaf said...

hi, Salam perkenalan.. :)

Uncle Seven said...

salam Luna...

Selamat Hari Raya Aidilfirtri 1442H /2021- Pandemic Raya yang kedua.

Tersusun rapi sepuluh jari, Bunga melur si bunga melati , Ucapan dihantar pengganti diri, Mohon maaf setulus hati. Assalamualaikum ...