Friday, May 14, 2010


[ aksi bengang kue di opis ]






Hari yang membengangkan untuk kue ari nie. Sik pasal2 terbang RM300, spray keta urang kenak gesel tek. Sik pa, ada hikmah nya kali, munkin kue sendiri jugak yang lalai, or may be lupak baca bismillah before jalan.
Lepas tengok cerita Ip Man semalam. Waduh….bagus bangat compare to Iron Man 2. Cool jak Donnie Yen embak watak Ip Man. And more action pack than Iron Man 2. Now waiting for Prince of Persia, harap2 lah tidak mengecewakan kue. The last 2 weeks, happening gila alam kerja aku penuh ngan aktiviti. Terlampau banyak sampei banyak kerja tertunggak. Nasib bait no komplen dari para ACIO.
Pergi makan just now kat kantin di WBM, dah sikda food lain , order lah kue mee Maggie perencah ayam, dah padah jangan letak tauge coz aku alergik tahap gaban ngan tauge, di campur nya juak ngan tauge, bila dah salah polah, sikda courtesy nak molah baru, ilek2 jak nyuruh aku pun alih2 kan tauge dalam mee ya. Laaaaaaaaaa….munkin nya sik paham urang sik makan tauge, dah lah tauge ya berendam ngan air panas, kompom rasa nya dah meresap rasa air kuah mee. Arghhhhhhhhh langsung aku sik pat makan mee ya…apa lah nasib kue ari nie.
Bukan sekali duak aku order food, tukang polah ya sik betul macam nok di order. Aku sik tauk samada urang yang ambik order sik madah ngan tukang masak, or memang tukang masak ya just baca order sik maca apa yang customer mintak, masak terus. Sapa yang bersalah , aku pun sik tauk. Banyak juak dah aku gaduh bila part makan2 tok, sensitive sikit kue bila pasal makan.
Apa2 pun kue memang bengang lah ari tok. Mood molah kerja pun dah sikda agik dah. Dah la perut lapar…terpaksa lah kue molah aksi jalan-jalan cari makan rah opis aku tok, mok cari stok Maggie lam opis tok….

No comments:

Selamat Hari Raya Aidilfirtri 1442H /2021- Pandemic Raya yang kedua.

Tersusun rapi sepuluh jari, Bunga melur si bunga melati , Ucapan dihantar pengganti diri, Mohon maaf setulus hati. Assalamualaikum ...