Monday, March 15, 2010

Going to sago town..Mukah and aku dalam kondisi blur yang amat sangat...

Rrrrrr…apa kes nie????? Tang ada2 jak. Hujan sikda, ribut sikda, nang tiba2 jak kenak tuduh tok???Kesian . One thing bila hati dah marah, dah rasa orang lain ya molah salah, kita nok explain pun sik guna. Betol2 mengeruh kan suasana lagik ada. Memang rasa sakit lah hati bila kita di tuduh buat benda yang kita sik polah, tapi mun you has been judge & measure by the mistake you made years ago, parah lah beb. Berdebu rasa jiwa raga.
Sedangkan agama kita pun mengajar kita, lupak kan perkara lamak, jadikan nya sebagai sempadan. Jangan di ulang lagik, apa yang jadi , anggaplah sebagai pengajaran dalam menempuh hidup tok. Aku bukan seorang yang suka main simpan dalam hati, aku jenis main direct to the point ajak. Kerana dengan cara macam ya, aku akan rasa aku sik rasa berbuku dalam hati, hati pun sentiasa jak cool. Kadang2 , makin kuat kita mauk melupakan sesuatu, ada sesetengah orang makin kerap nyuruh ingat benda ya balit. Bagi aku life goes on, aku sik suka ingat benda lepas2. Mun teringat sekali sekala ya, apa boleh buat lah. Apa apa aje lah……
One more thing yang aku anggap boleh memeningkan kepala aku time tok, travelling to Mukah next month. Flight going to Mukah on the 3,4 and 5 of April semua nya penuh, bengong2. Satu2 penyelesaian masa tok, bergantung dengan hasil meeting esok hari. Tapi yang pasti balit memang 8 haribulan. Hopefully ada lah belon a.k.a kapal terbang ada empty sit. Kadang2 aku terpikir juak lah, apa salah nya mun MAS, Fly Wings nambah flight to Mukah, as ada big function yang akan berlaku di sia. Mun macam ya alangkah bahagia nya hidup, sidak nya sik akan rugi pun as flight gerenti penoh bah. Jadi esok akan jadi penentu nya.
Aku perasan one thing, member2 aku dah kurang dah update blog memasing, ada yang hibernate, ada yang datang angin malas melanda. Apa ke hei nya nie….kawan2 mana la lu orang sumer….

5 comments:

Tia said...

dont worry.... momma going to Mukah too at that period...kita kasi 'baik punya'... he hehe

yeah yeah ada geng!!

Uncle Seven said...

wahhh..ini sudah kira baik...camnei u berangkat...flight pegi for time being full dah tok...ada idea kah...

Tia said...

pergi jak makei jalan darat, sehari setengah sampei bah... mun u laju sehari lah..
lagipun u ngembak barang pakei exhibition ndak?

ada juak motor pakei musing pasar mukah (besar nei jak mukah ya...:))

Anonymous said...

pa cita pok? sapa sik puas ati? tunggu i balit, sama kita nyembatnya mcm kita duak nak nyembat iwan tupong last time ahhahaha

Uncle Seven said...

boleh2....

Selamat Hari Raya Aidilfirtri 1442H /2021- Pandemic Raya yang kedua.

Tersusun rapi sepuluh jari, Bunga melur si bunga melati , Ucapan dihantar pengganti diri, Mohon maaf setulus hati. Assalamualaikum ...