Monday, November 16, 2009

Streamyx punya pasal...aku mengamuk ( marah lah nie )...


Waduh…bengangnya aku ngan Telekom. Janji madah mok nyetel aku pun pemasangan telefon & wifi within a week, alih2, habok pun tarak. Jadi aku pun ngambik keputusan mauk melampiaskan nafsu kemarahan gua ngan sidak Telekom atas janji yang sungguh2 sik betol. Untuk pengtetahuan umunm, pada ari minggu yang lepas iaitu 8/11, aku dengan penuh style serta perasaan berbunga mauk naik streamyx di rumah aku, patek dah dah tensen gila aku makei broadband aku yang slow gila ya. Masa register ya, wakil Telekom ya madah ngan aku, yang sidak akan register nama aku on Monday, so ari Selasa sidak akan masang my phone line and within 2 days later nya akan masang aku pun wifi. Chek sungguh2 bagus perkhidmatan do offer oleh sidak Telekom tok.
Dari ari Isnin aku menunggu, ada juak sikda Telekom ya call bini aku, nanyak sinei Jalan Matang Baru, bagi aku mustahil urang Kuching sik tauk sinei jalan ya, alih2 sidak nya madah dah survey sampei ke Malihah nun, sikda juak nemu perumahan aku. Puzzle juak aku, nama address aku rah Jalan Matang Baru, yang sidak pegi survey sampei ke Malihah. Ya ajak phone call yang aku terima dari Telekom. That’s it.
Bila sampei ari Jumaat ya tek, langsung sikda apa2 berita dari Telekom, aku decide mok pegi ke Telekom Batu Lintang, mauk komplen lah katakan. Aku di sambut oelh sorang pempuan, lalu aku madah aku mok komplen, so aku story kan cerita aku. Abis cerita, dengan penoh kompiden sidak ya madah ya bukan Telekom, ya sidak ejen nya ajak. Perkataan aih pun termuncul dari mulut, so aku tanyak balit dengan rempuan ya, ko merendahkan2 orang dah ya. Aku padah ngan nya , sidak ya makei baju TM, ngantung banner TM serta promosi sidak TM, lagik mok sik ngakuk ya bukan orang TM. Aku padah lah, waima nya mak ejen, bapak ejen, as long as nya carry the TM logo, sidak nya betanggungjawab juak. Senang sekali jak sidak nya nok lepas tangan. Aku pun madah mok kelakar ngan boss nya. Nya madah boss nya sik ada, aku tanyak besar nar pangkat boss ya sampei sik boleh di talipon.
Jadi, nya pun angkat talipon, main kelaka bisit2 madah ada urang mok kelakar ngan boss, then nya pass line ya ngan aku. So bila aku kelaka ngan bossnya & explainapa masalah ya, solan yang keluar dari mulut boss nya” Jadi kitak mauk masang talipon ngan wifi lah? Aih aku alu madah ko bodo ka apa, then nya tanyak agik soalan yang sama, aku padah agik ngan nya ko bodo kah apa, udah aku ngisik form apa semua, mestilah aku mauk nait. Soalan dari boss ya langsung sik mencabar aku yang tengah panas ati. Lepas ya aku di pass ngan sidak kaunter, still sik ada solution, sidak nya cuma janji ari Isnin tok, which is today mauk nyetel benda tok. Tapi setakat aku naip coretan ati manas aku tok kira2 jam 11.06 minit pagi lom agik HP aku tok berbunyi nerimak panggilan dari sidak.
Aku akan ambik keputusan mauk masok kan aduan aku tok ke Talikhidmat, sak sidak nya kenak jawab ngan sidak boss nya and Talikhdmat. Arghhhh marah nya aku…

5 comments:

Unknown said...

boss..boleh mintak no hp kau kah? aku plan mauk ke kuching ujung bulan tok...rajee

Uncle Seven said...

boleh..012-8564341..menar ehh lamak benar sik jumpa kau...

Uncle Seven said...

Jubah aku jangan lupak...

Unknown said...

apa saiz kau ya? n warna apa kau mauk...kelak aku carik ngan kau

Uncle Seven said...

Aku mauk warna putih or kelabulah...saiz ambik la L...Rajee...aku nang excited gila mok jumpa kau...

Selamat Hari Raya Aidilfirtri 1442H /2021- Pandemic Raya yang kedua.

Tersusun rapi sepuluh jari, Bunga melur si bunga melati , Ucapan dihantar pengganti diri, Mohon maaf setulus hati. Assalamualaikum ...