Monday, October 12, 2009

Monday ….Monday blues…dah lah time turun keja , kenak hujan lebat, sampei kat parking lot, aku terpijak lopak air. Basah kasut & stoking aku…arghhhh ari senin yang membosankan. At least aku akan molah outstation work this coming Wednesday, pegi Lawas & Limbang, so aku akan berada di perantauan untuk sementara waktu. Ada juak peluang nanggar tempat yang aku belom pernah pegi. Kawan2 awal dah molah pesan meli ikan tahai.
This coming month, banyak orang yang aku kenal akan berpindah jabatan. My wife, nya akan berpindah ke Jabatan Agama Islam. Also Big Momma, nya pun akan berpindah ke new section. Hasnita will replace her. All the best to all of them with their new places.
Aku tengok kat luar tek, selepas hujan lebat awal pagi, kinek dah very bright dah kat luar. Matahari dah kuar dah. Baguslah cam ya. Kuching lately tok selalu jak kenak ujan ribut. Walaupun aku tetap suka ngan cuaca tok, sik lah selalu gilak kering & panas. Keta pun aku sik payah cuci gilak.
Aku rasa lah, lately aku pun kesihatan ada merosot sikit. So aku ambik keputusan untul beli the hijau tok for nyah toksin. First day minum, aku nang malar jak di toilet, molah pos besar & pos kecik. Dalam masa dua ri aku dapat rasa ada sikit perubahan rah tubuh aku. Nang sah lah badan aku tok banyak toksin huhuhuhu. Palak pun ada rasa ringan, badan pun rasa ringan. Tok nyuruh semangat nok nyaga badan tok. Dah lamak gilak aku sik jaga kesihatan aku. Walaupun aku sik selalu sakit, tapi aku rasa aku kurang molah maintenance.
So, semangat baru aku kinek tok adalah mok menten kesihatan aku gik. Hopefully not too late…

No comments:

Selamat Hari Raya Aidilfirtri 1442H /2021- Pandemic Raya yang kedua.

Tersusun rapi sepuluh jari, Bunga melur si bunga melati , Ucapan dihantar pengganti diri, Mohon maaf setulus hati. Assalamualaikum ...