Monday, March 5, 2018

Mengira waktu jer lagi ...

Salam kepada semua..Apa khabar? Ada setengah orang bila baca blog aku, yang aku kembali ke Ipoh, kenapa nak pergi lagi , jauh dari keluarga?
Aku ada beberapa jawapan. Pertamanya, itu adalah komitmen yang kita dah beri masa kita nak terima kerja dulu, jadi takder alasan. Keduanya, aku berpegang kepada kata Saidina Umar, kalau kita selalu bergerak, kita kan jadi macam air yang jernih, takder kotoran yang mendap sebab sentiasa mengalir, berbanding kepada air yang bertakung. Jadi, aku rasa korang faham la maksud kata Saidina Umar tu kan. Terlalu lama di suatu di suatu tempat kadangnya buat kita rasa beku jer. Sebab tu sekali sekala kita kena bergerak. Atas sebab itu, kita juga kalau boleh pergi lah melancong, berjalan tengok tempat orang. Amat baik untuk minda. Ketiganya , aku rasa makin mengikat rasa rindu kepada isteri, anak dan keluarga. Yang nie aku memang setuju sangat.
Sekarang nie, aku tak sabar sangat nak tunggu family vacation aku. Lama jugak aku tak pergi bercuti dengan family aku keluar dari Tanah Borneo.
Selain vacation nie, majlis reunion batch engineering Arau 93 hujung bulan nie nanti aku betul tak sabar, in sha Allah , semoga di permudahkan Allah. Dah kira 25 tahun aku tak jumpa geng geng nie semua. Yang pasti , aku akan masukkan event nie untuk blog update aku. Banyak jugak la benda aku nak buat nanti, tak ler sunyi sangat blog aku nie. Kesibukan kerja memang jadi penghalang untuk meng’update ‘ blog aku nie selalu.
Aku berharap, aku akan dapat banyak lagi bahan lepas nie, meriah lah sikit blog aku nie. Kepada kawan kawan lama, rindu jugak nak baca celoteh korang …adios

3 comments:

Hans said...

bercuti dengan keluarga tu confirm best
tu yang excited kan?
hehe

Uncle Seven said...

Semestinya..

Dewi Aja said...

Perkenalkan, saya dari tim kumpulbagi. Apakah Anda berencana untuk mengoleksi files menggunakan hosting yang baru?
Jika ya, silahkan kunjungi website kami http://kbagi.com/ untuk info selengkapnya.
Di sana anda bisa dengan bebas share dan mendowload foto-foto keluarga dan trip, music, video, filem dll dalam jumlah dan waktu yang tidak terbatas, setelah registrasi terlebih dahulu. Gratis :)

Perjalananku ke Pulau Pinang

Assalamualaikum… salam sejahtera. Apa khabar semua? Semalam baru jer keputusan SPM keluar, tahniah kepada yang dapat keputusan cemerlang, ya...