Selamat kembali maaa....

Wow...sudah agak lama kue tak menjengok ke sini. Alhamdulillah masih lagi di panjangkan usia, dimurahkan rezeki, masih lagi bernafas. Banyak betul peristiwa berlaku di Sarawak. Pemergian arwah Tok Nan, Ketua Menteri Sarawak dalam keadaan yang tidak dijangka sama sekali.
Sesungguhnya Sarawak masih memerlukan beliau tapi Allah lebih sayangkan nya. Ikhlas aku cakap, tak pernah lagi aku tengok rakyat Sarawak meratapi pemergian seorang pemimpin seperti Tok Nan. Sememangnya ia adalah satu fenomena, segenap lapisan masyarakat meratapi pemergian seorang pemimpin sejati.
Semoga apa yang di hajati oleh allahyarham akan tercapai. Semoga Allah akan memakmurkan dan meyatukan lagi hati semua penduduk Sarawak, jauh dari perasaan benci & perkauman walaupun ada yang cuba membakar sentimen.
Tahun 2017 pun sudah menghampiri sebulan perjalanannya, dan hari ini masyarakat Cina meraikan Tahun Baru Cina . Tergerak nak menulis lagi, kecewa dengan DBKU, sebelumnya beria ia mengatakan premis makanan akan jadi zon larangan merokok, tapi apa yang terpampang di dada akhbar tempatan tempoh hari agak mengecewakan. Aku bukan benci orang merokok, cuma kekadang perokok ini langsung tidak menghormati orang sekeliling. Ada kanak kanak sekeliling, ada tanda kawasan larangan merokok tapi langsung tidak mengendahkan. Buat aduan Talikhidmat, jawapan dari Jabatan Kesihatan amat mengecewakan. Malas lah aku nak cerita kat sini.
Aku cuma berharap yang semua perokok akan menghormati orang lain. Kasihan dengan budak kecik, kalau nak sakit, sakit lah seorang, jangan di berik dengan kanak kanak yang belum mengerti apa apa.
Ok lah...cukup untuk kali ini. Jangan marah . Semoga tahun 2017 ini akan jadi tahun yang baik untuk aku. Amiin....

Comments

Popular Posts