Sunday, August 7, 2016

Dah bulan Ogos dah...syawal dah abis

Macam tak percaya dah Syawal dah habis. Memang, kesibukan yang teramat sangat, kurang nya surfing, akhir nya blog aku nie dah tak berupdate. Sayang jugak aku kat blog nie, jadi tempat aku meluah apa yang terpendam, bagus untuk release tension, bagus untuk menyuarakan apa yang terpendam dan cerita kepada sesiapa kat luar sana yang sudi nak baca. Memang lah tak femes urang cakap, but still aku suka. Masuk tahun nie, usia blog aku nie dah masuk 8 tahun. Kalau budak tu dah masuk darjah dua dah.
Nak cakap pasal raya tahun nie, agak kurang aku berjalan ziarah rumah sanak saudara dan kawan kawan. Sehari sebelum 1 syawal, aku jatuh depan rumah. Sakit tak payah cakap lah, umur dah masok 40 tahun lebih, jatuh. Bengkak kaki aku, ingatkan seliuh yang biasa, jadi letak minyak panas, tapi bengkak nya masih. Letak ais masih jugak bengkak, jadi aku merana lah dalam seminggu lebih, klinik kat semua tak bukak. Jadi bila pegi klinik, aku dapat cuti sakit seminggu. Seronok memanglah, cuti raya dapat extend. Nak di jadikan cerita, aku balik Bintulu, tapi bila bawak motor, aku punya kaki bengkak balik. Aku pergi unit emergency hospital, buat xray, rupanya tulang kaki aku patah. Adeh macam mana lak boleh patah, tapi doktor hospital bagi aku cuti sakit lagi selama 10 hari. Seronok memang lah ada tapi kesian kat geng kat opis tak ada orang sebab kita orang memang tak menang tangan. Jadi aku pun sambung cuti lagi untuk 10 hari. Kira nya kalau dikira dari cuti raya 2 minggu, cuti sakit seminggu dan di tambah pulak lagi 10 hari, masuk sebulan aku tak kerja. Mungkin jugak Allah nak bagi aku banyak masa dengan keluarga aku, ya lah dah lama jugak aku berjauhan dari diaorang. Syukur sangat, orang cakap jugak, kalau kita sakit, tanda Allah ingat dan sayang kat kita, semoga apa yang orang tu cakap benar dan dirahmati Allah selalu. Tapi susah hati jugak, yalah takut pulak orang cakap aku sengaja sebab nak cuti lama, tapi siapa yang nak sakit kan. Tapi saat aku tulius benda nie, Alhamdulillah kaki aku dah pulih, buat medical check up pun sihat, bp pun ok. Takda yang lebih berharga dan bernilai dari kesihatan yang baik.
Musim haji dah mula jugak, jemaah haji pun dah muka berangkat ke tanah suci. Semoga mereka semua nya dapat haji yang mabrur. Apa yang happening kat Sarawak, Rainforest World Music Festival dah mula, Kuching food fest pun dah mula.
Jadi, aku rasa cukuplah dulu setakat nie, sehingga update yang seterusnya....adios

No comments:

Selamat Hari Raya Aidilfirtri 1442H /2021- Pandemic Raya yang kedua.

Tersusun rapi sepuluh jari, Bunga melur si bunga melati , Ucapan dihantar pengganti diri, Mohon maaf setulus hati. Assalamualaikum ...