Monday, June 13, 2016

Salam Ramadhan

Assalamualaikum… sekejap saja dah kita semua berada di minggu kedua bulan Ramadan 1437 Hijrah. Jadi masih belum terlambat untuk mengucapkan selamat berpuasa kepada seluruh Muslim di mana saja berada dan pada sesiapa saja yang membaca blog ini. Ini merupakan tahun kedua aku berpuasa di Bintulu, syukur alhamdulillah kerana masih di panjangkan usia untuk berada di bulan yang mulia ini pada tahun ini.
Walaupun berada di Ipoh, hari pertama aku sempat lagi berpuasa dan berbuka bersama keluarga, Cuma tahun ini hari pertama puasa aku berjauhan, sedih wa cakap lu. Kalau berjauhan tu, alah bisa tegal biasa jer sekarang nie. Jadi aku berkesempatan untuk pulang ke Kuching pada hujung minggu lepas, dan berkesempatan pergi ke beberapa bazar Ramadan di Kuching, agak mengejutkan harga makanan dan jumlah( portion ) makanan di Kuching agak mahal dan sikit, berbandingkan harga & portion makanan di Bintulu. Sesuatu yang agak mengejutkan memandangkan Bintulu antara bandar termahal di Malaysia. Dan memang mengecewakan , Nampak sangat peniaga peniaga terlalu mengaut keuntungan. Maaflah, mungkin ada yang akan mengatakan kenaikan harga barang, tapi apa beza nya dengan Bintulu, kenapa mereka masih mampu menjual dengan harga lebih rendah?
Dan Euro 2016 pun dah mula, tapi aku belum tengok satu game pun, tapi awal awal dah di hangatkan dengan kerenah penyokong Russia & England. Baru jer tournament tu mula, dah mula dah nak kecoh, yang pasti, memang pengaruh alcohol sedikit sebanyak memainkan peranan. Entahlah, tahun nie aku macam tak berapa minat nak tengok bola, tak tahu lah kenapa tapi may the best team win..
Semoga puasa kita semua juga akan mendapat keberkatan dan di terima di sisi Allah..

No comments:

Selamat Hari Raya Aidilfirtri 1442H /2021- Pandemic Raya yang kedua.

Tersusun rapi sepuluh jari, Bunga melur si bunga melati , Ucapan dihantar pengganti diri, Mohon maaf setulus hati. Assalamualaikum ...