Friday, January 29, 2016

Wembley, EPF & Bufdey

Seronok..lama dah tak tengok pasukan kesayangan aku , Liverpool beraksi dalam perlawanan akhir. Jadi tarikh dah di tetapkan, sapa nak date dengan aku pada 28 February 2016 untuk perlawanan akhir Capitol One antara Liverpool lawan Mancheste City. Pasukan negeri aku, Sarawak pun tengah buat performance yang baik dalam sesi perlawanan awal musim di Vietnam. Double joy untuk aku.
Bila aku imbas kembali pada tarikh ini pada tahun lepas, aku berada di Mekah menunaikan umrah bersama keluarga. Betapa cepatnya masa berlalu, aku sendiri tak rasa sangat yang dah setahun berlalu. Pengalaman hidup yang terbaik untuk aku.
Aku terbaca la semalam pasal pengurangan bayaran EPF sebanyak 3%. Kenapa kerajaan tak bagi pilihan bagi mereka yang nak kekalkan pemotongan EPF sebanyak 11%. Kalau pada pendapat peribadi, aku rasa masa nie aku susah sikit takpa la kan, sebab itu semua simpanan aku untuk hari tua. Sekarang nie aku tengah menunggu dividen & bonus untuk EPF & Tabung Haji. Bila la diaorang nak umumkan. Myberas pulak aku harap ia tak akan di ambil kesempatan sesetengah pihak untuk pecah amanah, selalu aku tengok , kalau ada program macam tu, pasti akan ada pegawai yang pecah amanah.
Motto aku pulak , harap la dapat post banyak cerita kat blog aku untuk tahun nie, sebab tahun lepas memang agak kurang. Dengan suasana yang makin meriah kat pasaraya sempena tahun baru Cina nie, masa nie lah paling best nak layan tengok barang murah. Sebelum aku berhenti nie, aku nak ucapkan selamat hari jadi kepada isteri aku, yang akan menyambut hari jadi nya dalam beberapa hari lagi. Semoga Allah akan murah lagi rezeki awak k...

No comments:

Selamat Hari Raya Aidilfirtri 1442H /2021- Pandemic Raya yang kedua.

Tersusun rapi sepuluh jari, Bunga melur si bunga melati , Ucapan dihantar pengganti diri, Mohon maaf setulus hati. Assalamualaikum ...