Wednesday, December 30, 2015

Kejutan ...

Esok merupakan hari terakhir untuk tahun 2015. Dan aku menerima satu berita yang agak mengejutkan di penghujung tahun ini. Aku sekeluarga sering tertanya tanya ke mana pergi nya ustaz yang mengajar aku dan keluarga mengaji, semenjak habis musim haji sampai lah ke minggu lepas, persoalan demi persoalan kenapa la ustaz aku nie sukar untuk di hubungi. Seperti doa yang dimakbulkan Allah, akhirnya persoalan kami sekeluarga terjawab juga. Rupa rupanya ustaz yang aku tunggu dan cari telah meninggal dunia dalam kejadian kren runtuh semasa di Mekah dalam musim haji yang lepas. Terus terang aku katakan , yang aku agak tersentak menerima berita itu. Sedih ? memang sedih tapi dalam sanubari aku, aku gembira kerana mengetahui ustaz ku berada di tempat yang lebih baik dari aku. Yang aku sedih cuma bila mengenangkan kesudahan diri sendiri yang belum pasti lagi. Yang hanya mampu aku buat adalah berdoa semoga arwah tenang di alam sana.
Innalillahhiwainnailaihirajiun dan al-Fatihah untuk arwah Ustaz ....

No comments:

Selamat Hari Raya Aidilfirtri 1442H /2021- Pandemic Raya yang kedua.

Tersusun rapi sepuluh jari, Bunga melur si bunga melati , Ucapan dihantar pengganti diri, Mohon maaf setulus hati. Assalamualaikum ...