Wednesday, September 30, 2015

Eid Adha dan Layang Layang

Assalamulaikum … lama betul aku tak menulis kat blog aku nie. Kalau ikutkan hati memang banyak aku nak tulis tapi masa memang tak berapa mengizinkan. Kita baru jer lepas menyambut Hari Raya Kurban , Eid Adha. Semoga semua saudara kita yang berada di Mekah sana akan mendapat haji yang mabrur. Musim haji kali ini , pada pendapat peribadi aku agak berdarah, dengan kemalangan kren, kebakaran, rempuhan di Mina. Memang besar dugaan Jemaah haji pada musim ini. Aku doakan semoga para Jemaah yang terkorban akan ditempatkan di kalangan orang yang beriman dan di kurniakan syurga.
Kuching pula kali ini teruk di landa jerebu. Jadi musim raya eid Adha nie , ada la kurang sikit, tak berapa meriah. Aku , kalau bab bab cuti macam nie memang sangat bernilai bagi aku, lebih lagi aku memang jauh dari family aku, jauh dari anak & isteri. Jadi setiap detik masa adalah emas bagi aku. Sekarang nie, dah masuk 6 bulan dah aku kat Bintulu, campur 12 bulan kat Ipoh, bermakna aku berjauhan dari family dah masuk 18 bulan. Bukan masa yang pendek bagi aku, masa yang amat panjang, 18 bulan aku banyak kehilangan melihat anak ku membesar. Sedih ? memanglah sedih …
Kali ini abang aku yang berada di Miri balik Kuching, jadi sempat lah bergambar sama, sebab dah lama tak bergambar sama, sebagai kenangan .
Pesta layang-layang a.k.a gudi dan Layang – layang peringkat antarabangsa baru jer habis di Bintulu. Seronok juga melihat layang layang. Terimbas kembali masa aku budak dulu, kejar laying putus tali. Yang mana aku rasakan, budak budak zaman sekarang tak akan rasa. Melawat tapak makanan dengan macam macam makanan yang ada. Memang best. Ada auto show. Jadi aku kongsikan sedikit gambar kat sini…