Thursday, August 27, 2015

The good news...

Alhamdulillah…one word sebagai tanda aku amat amat bersyukur. Medical check up result, all system are in good condition. All internal organ are in good condition. Bila dah masuk umur 40 an, semua kena jaga. Lower cholesterol, lower sugar level .. i’m so glad. Dengan satu lagi berita gembira yang aku dapat dari Kuching, tahniah kepada isteri saya. You really deserve it. Setengah dari doa ku dah dimakbulkan, Cuma setengah lagi yang belum lagi di makbulkan. Aku berharap aku di kurniakan kesabaran dalam menunggu berita terbaik . Hari Kemerdekaan Malaysia minggu depan. Selamat hari kemerdekaan, Negara ku sedang menghadapi saat kesukaran. Aku doakan yang terbaik untuk Malaysia ku khususnya Sarawak .

Wednesday, August 5, 2015

Merapu lagi nie....

Semalam hari yang agak membengangkan bagi aku. Entah macam mana, user nie pandai buat cerita, ada printer akan ambik 6 bulan nak kena repair. Dari mana dia dapat cerita tu, aku pun tak tahu. Yang kesiannya, geng aku lah , tak pasal pasal kena soal siasat oleh boss.
Apa yang pastinya, user tu buat cerita. Tapi, disebabkan kami terlibat dalam dalam yang memberi perkhidmatan, simpan je lah dalam hati walaupun sakit hati. Sekarang nie , dah masuk bulan Ogos dah, memang tak berasa aku dah masuk 4 bulan kat Bintulu. Paling aku kesiankan anak aku, dia buat permintaan supaya aku balik Kuching masa dia masuk darjah 3, supaya aku dapat hantar dan ambik dia masa pulang sekolah. Aku cuma mampu cakap, kalau tak der apa apa, nanti aku akan hantar dia pergi and ambik dia dari sekolah. Semoga Allah akan makbulkan doa anak kecik tu.
Seperkara yang aku belajar kat Bintulu, kos hidup tinggi sangat, sekarang nie aku dah mula bawak bekal masa kerja. Memang menjimatkan. Tapi yang seronoknya, aku dapat makanan yang kurang berminyak, dapat la juga jaga kesihatan.
Bersyukur la juga dengan turun nya harga petrol. Kalau naik juga, memang abis la jawabnya. Dah la kos makan tinggi, kena la pulak kos minyak yang naik , memang la naya la jawabnya.
Tetapi sesungguhnya Allah mendengar doa hamba hambaNya, aku amat bersyukur atas segalanya yang Dia berikan pada aku. Aku yakin satu hari nanti, aku kan dapat juga berita gembira yang aku tunggukan. Ameen……….
Senyum selalu