Monday, June 15, 2015

Ramadhan datang lagi...

Pejam celik, dalam 3 hari lagi kita dah nak berpuasa. Alhamdulillah, kerana umur masih lagi di panjangkan untuk bertemu dengan bulan Ramadhan yang mulia sekali lagi. Ramadhan yang aka nada sedikit kelainan, tahun yang keduanya aku berpuasa sorang sorang jer. Sedih? Memang lah kan, tapi itulah ujian nya. Kita tak akan tahu apa yang akan kita hadapi. Allah adalah perancang yang terbaik untuk hambaNya. Aku pun dah perasan iklan hari raya dah mula nak tumbuh, aku tengok majis majlis berbuka pun dah banyak yang rancang kan baik di TV, atau pun di antara kita sendiri. Jangan lah nanti, di media social, sibuk dok update status, dah puasa lah, dah terawih lah, apa apa jer lah. Biarlah kita jer yang tau, kerana itu urusan antara kita dengan Allah, tak payah lah nak share share. Aku doakan untuk semua saudara ku dan juga untuk aku sendiri semoga akan mendapat pahala puasa yang sebenarnya, jangan sekadar lapar dahaga. Penuhkan lah malam nya dengan ibadat, kita tidak akan tahu adakah ini akan jadi Ramadhan yang terakhir untuk kita, atau kita langsung tak berkesempatan untuk bertemu dengan Ramdhan tahun ini sekiranya maut menjemput kita dalam 3 hari ini. Wallahualam…

No comments:

Selamat Hari Raya Aidilfirtri 1442H /2021- Pandemic Raya yang kedua.

Tersusun rapi sepuluh jari, Bunga melur si bunga melati , Ucapan dihantar pengganti diri, Mohon maaf setulus hati. Assalamualaikum ...