Monday, May 25, 2015

We come n we go

Aku kehilangan lagi ahli keluarga. Aku kehilangan seorang makcik yang suka ketawa, yang ada gayanya sendiri. Dan yang wajah nya hampir sama dengan wajah emak. Aku sanggup balik dari Bintulu untuk menghadiri pengkebumiannya, menunggu hingga hari ketiga. Semoga dengan apa yang aku lakukan dengan niat nya di hati aku, pahala akan sampai kepada Allahyarhamah. Keluarga sebelah ibu ku semakin mengecil, wajah yang aku kenal, sikit demi sikit menghilangkan diri dari dunia yang sementara ini. Mungkin mereka semua jauh dari pandangan mata aku tapi percayalah, semua nya dekat dengan hati aku. Tidak kisah lah keluarga dari sebelah ibuku, sebelah ayahku, sebelah isteriku, apabila kita bersatu , pertalian saudaranya rapat walaupun bukan adik beradik. Aku hanya mampu berdoa semoga roh arwah di tempatkan di kalangan orang beriman.
Innalillillahwainnailaihirajiun...al- fatihah untuk Hajaj Limah binti Kawi...

No comments:

Selamat Hari Raya Aidilfirtri 1442H /2021- Pandemic Raya yang kedua.

Tersusun rapi sepuluh jari, Bunga melur si bunga melati , Ucapan dihantar pengganti diri, Mohon maaf setulus hati. Assalamualaikum ...