Thursday, September 4, 2014

Rindu

Aku betul betul tak suka, tiap kali lepas balik dari Kuching masa cuti lepas tu sambung kerja kat Ipoh, aku mesti akan kena sakit rindu rumah aku, homesick. Betul kata kawan aku, pada usia aku sekarang 40 an, bila dah jadi family guy, berjauhan dari keluarga bukan sesuatu yang aku gemar sangat. Biasa buat sesuatu tu bersama dengan anak dan isteri, bila buat aktiviti tanpa diaorang memang akan jadi sesuatu yang menjengkelkan. Macam aku punya korum tak cukup.
Sejujurnya, aku harap aku tak akan berada lama kat sini. Being away from them seriously it is a major test for me from Allah. May He will make me strong enough.
Dan aku ingin ucap kan tahniah kat anak aku sebab dapat kedudukan yang baik dalam kelas. Walaupun bukan dapat nombor 1, aku bagi tau kat dia yang kedudukan dalam kelas bukan nya tanda kejayaan seseorang dalam hidup. Isteri aku cakap , nasihat yang aku bagi tu terlalu berat untuk budak yang baru umur 7 tahun, tapi aku yakin dia akan faham apa yang akan aku cakap sekarang nie lambat laun nanti.
Tahniah..

No comments:

Selamat Hari Raya Aidilfirtri 1442H /2021- Pandemic Raya yang kedua.

Tersusun rapi sepuluh jari, Bunga melur si bunga melati , Ucapan dihantar pengganti diri, Mohon maaf setulus hati. Assalamualaikum ...