Friday, September 12, 2014

Bocor punya kes...

Soalan bocor UPSR ? Siapalah yang punya kerja nie? Menteri Pelajaran cakap perbuatan pihak tertentu nak buruk kan kementerian dia dan buruk kan integeriti dia. Jadi siapa yang kita hendak persalahkan ? Membaca komen komen marah dari pihak ibu bapa di laman sosial, aku tumpang simpati dengan dia orang dan kesian dengan budak budak yang ambik UPSR. Dalam usia muda mereka dah menghadapi ujian hidup yang sebenar, iaitu sikap tamak sesetengah manusia yang mengerjakan kekayaan segera dengan menjual dan mengaut keuntungan. Aku juga bersetuju dengan setengah dari komen di laman sosial yang orang yang bertanggung jawab dalam hal ini di berikan yang keras sebagai amaran kepada orang lain di masa hadapan. Penjara, buang kerja adalah tindakan yang patut di ambil sekiranya dalang sebenar adalah dari kakitangan kerajaan. Kalau setakat tindakan disiplin jer, baik tak payah kan. Aku belum tahu lagi apa reaksi aku, kalau ia terkena pada masa anak aku nanti. Aku simpati dengan tekanan yang di hadapi oleh budak budak tu, tekanan pasal UPSR, tekanan dengan reaksi ibu bapa masing masing. Aku tak mampu nak komen lebih, kita ada undang undang. Tapi akan nampak lah lepas nie urang akan cakap semua ni pasal UMNO, pasal BN, pasal PKR. Kalau betul apa yang aku cakap nie berlaku kat media media sosial, maka aku kasihan kan mereka yang berbuat demikian kerana sempit nya pemikiran mereka.

No comments:

Selamat Hari Raya Aidilfirtri 1442H /2021- Pandemic Raya yang kedua.

Tersusun rapi sepuluh jari, Bunga melur si bunga melati , Ucapan dihantar pengganti diri, Mohon maaf setulus hati. Assalamualaikum ...