Tuesday, September 23, 2014

Bila bekerja dengan orang yang hati keras...

Bila kita ada menghidapi sesuatu penyakit, kita akan sampai ke tahap kita akan ada ke tahap di mana setiap yang kita buat akan ada hadnya. Bagi yang menghidapai penyakit darah tinggi, paling penting kita kena kurangkan stress, kita kena jaga tidur dan rehat. Mungkin timbul persoalan kenapa aku jarang duduk lepak bersama dengan kawan kawan aku semenjak 5-7 tahun yang lepas. Jawapannya, kerana aku terpaksa jaga rehatku, tidurku dan kesihatan aku.
Aku dah sampai pada satu tahap di mana hati kata boleh buat lagi, tapi badan aku tak mengizinkan. Bila kerja, aku akan buat sedaya upaya aku supaya aku stress free, kurang marah, kurang tertekan dengan cara aku sendiri. Dan di sini di tempat aku kerja sekarang nie, aku di letakkan di tempat di mana aku boleh stress dengan cepat dengan keranah manusia manusia yang bagi aku, walaupun banyak yang berpendidikan tinggi tapi kurangnya adab dalam berhubung sesama manusia. They say what they please. Aku hadapi semua ini tiap tiap hari semenjak 4 bulan yang lepas.
Aku jenis yang tak suka komplen. Tapi jika keadaan memaksa, jika bagi aku seseorang itu terlalu buta untuk melihat, aku akan bertindak, untuk membuat mereka melihat. Bila tiba masa, aku akan bersuara. Tapi aku yakin, bila aku bersuara nanti , aku akan di anggap seorang yang suka beri alasan, seorang yang besar kepala. Macam yang kawan aku cakap, what comes around goes around.
Dan aku yakin dengan Allah, yang tidak akan mensesiakan doa seorang hambaNya.

1 comment:

Tia said...

buat macam aku bro..
bila marah dan geram ngan boss or kerja, bawa bertenang banyak2.. tahan hati tahan mulut... banyak berfikir tentang apa komplikasinya bila kita membuat tindakan meluru.

ambik masa... cool down
then u will realise, itu semua poyo semata!!!

Selamat Hari Raya Aidilfirtri 1442H /2021- Pandemic Raya yang kedua.

Tersusun rapi sepuluh jari, Bunga melur si bunga melati , Ucapan dihantar pengganti diri, Mohon maaf setulus hati. Assalamualaikum ...