Thursday, August 14, 2014

My menu...

This has been my favorite breakfast menu for me since the last 2 weeks. Personally, the best coffee i've tested so far while in Ipoh. Aroma kopi nie saja dah cukup buat aku berselera, ditemani dengan setia dengan roti bakar, yang bagi aku di bakar dengan amat sempurna. Aku sering perhatikan cara pakcik tu buat kopi tu, siap kira berapa kali dia kacau kopi itu.Balik rumah cuba, masih lagi aku tak dapat capai rasa kopi yang pakcik tu buat. Ini baru menu pertama yang dah jadi kegemaran aku.
Aku pun dah cuba MR Cendol punya cendol dalam mangkuk. Not bad walaupun ada lagi yang lebih sedap. Worth every penny kata mat salleh. Penambah rasa untuk cendol nie pastinya Gula Merah yang cair tu, betul betul menyebabkan selera makan cendol nie bertukar dari normal ke mode lahap.
NZ Burger nie pulak merupakan salah satu menu makanan tengah hari aku, seminggu sekali kena. Burger nie memang sedap, aku cakap pun tak guna, baik korang datang Ipoh dan cuba. Burger nie pun ada kat Penang. Yang pasti boleh tahan "gedik" burger nie hahahaha
Yang nie pulak, the best ever Yong Tau Fu Soup yang aku dah makan kat Ipoh, lokasi kedai nya kat Kampung Sri Kinta, kedai jual Kuetiaw goreng. Rasa sup nie, lengkap, rasa rempah cukup,, memang terbaik bagi aku, sampaikan aku dapat habis kan dua mangkuk.
Jadi, tulah makanan kegemaran yang aku suka dah, kira dah jadi kemestian selama aku kat Ipoh.

No comments:

Perjalananku ke Pulau Pinang

Assalamualaikum… salam sejahtera. Apa khabar semua? Semalam baru jer keputusan SPM keluar, tahniah kepada yang dapat keputusan cemerlang, ya...