Wednesday, July 2, 2014

Suatu pandangan...

Hari ke 4 dah berpuasa, aku tak boleh nak cakap apa, semenjak puasa bermula, Allah sungguh pemurah dengan nikmatNya. Ipoh sentiasa jer hujan dan sejuk. Mana lagi nikmat Allah yang hendak aku nafikan. Dan hari ini, aku terlupa nak bangun sahur, tetapi Allah gantikan nikmat bersahur yang aku hilang itu dengan menu berbuka yang sangat sedap, iaitu Nasi Arab dengan Kambing. Alhamdulillah, itulah yang aku katakan nikmat Allah itu kita tak akan nampak, jika kita terlepas sesuatu dalam hidup kita, yang pastinya Allah akan gantikan ia dengan sesuatu yang lebih baik. Mungkin orang akan cakap, benda biasa kat bulan puasa orang bagi sedekah. Tapi bagi aku, aku lihatnya dari suatu sudut yang berbeza. Jadi pengajaran yang kita dapat di sini, jika kita bersangka baik dengan Allah, maka yang baik lah kita dapat, dan begitulah sebaliknya. Sesungguh nya Allah maha pemurah dan penyayang kepada semua hambaNya. Alhamdulillah...Allahhu Akbar...

No comments:

Selamat Hari Raya Aidilfirtri 1442H /2021- Pandemic Raya yang kedua.

Tersusun rapi sepuluh jari, Bunga melur si bunga melati , Ucapan dihantar pengganti diri, Mohon maaf setulus hati. Assalamualaikum ...