Tuesday, July 22, 2014

For the moon, the star and the stripes...again

Sekarang nie, aku memang tak sabar nak balik. Perasaan kerja aku dah hilang masa nie, nak balik cuti raya jer. Tapi yang terbaiknya sekarang nie, badan la pulak dah rasa nak demam. Mungkin sebab nie lah kot, perasaan berhari raya tu semakin best sebab di perantauan. Aku juga bersyukur sebab niat aku telah di makbulkan oleh Allah s.w.t. Aku tau, aku belum lagi jadi hambaNya yang terbaik, masih banyak kurang itu ini, tapi nikmatNya, memang aku tak dapat nafikan. Melihatkan apa yang terjadi sekarang nie, dengan nahas terbaru MH17, aku rasa Malaysia sesungguhnya di uji sebagai sebuah negara. Perdana Menteri kita, di uji dengan hebat dengan cabaran ini. Dan ada pulak yang mengatakan ini adalah hukuman atas dosa dosa Najib. Biar aku bagitau, dalam Islam, dosa seseorang tak akan di balas ke atas orang lain, melainkan dia sendiri akan menanggungnya. So sapa yang buat statement bangang macam tu, baik pegi belajar asas asas agama Islam lagi sekali. Ini bukan nya masa nak kutuk, bukan masa nya nak cakap pasal dosa. Ini lah masanya kita sebagai rakyat Malaysia sepatutnya bersatu, stand as a nation. I say F**K to those only knows in condemning , who only knows that their are right, to those who is being ignorance. Pendapat peribadi, aku rasa Malaysia dah layak gunakan komandonya untuk ambil balik harta Malaysia. Malaysia sudah layak untuk mengangkat senjata untuk menuntut haknya di Ukraine. Malaysia sudah layak untuk putus kan hubungan diplomatik dengan Russia. Seluruh dunia tahu, yang melakukan itu adalah pemberontak yang pro Russia. There’s no need to point any finger, people’s knew. As Malaysian, aku berdiri teguh di belakang pemimpin tertinggi Malaysia. For the moon, the star and the stripes...

No comments:

Selamat Hari Raya Aidilfirtri 1442H /2021- Pandemic Raya yang kedua.

Tersusun rapi sepuluh jari, Bunga melur si bunga melati , Ucapan dihantar pengganti diri, Mohon maaf setulus hati. Assalamualaikum ...