Wednesday, June 11, 2014

I'm doing fine...thank you...

Aku survive minggu pertama aku, hek eleh macam terok sangat kan bunyi nya kan? Tapi itulah yang aku rasa, sebab untuk 11 tahun aku dah ada fixed routine orang cakap. Dan semuanya berubah dalam sekelip mata. Benda yang aku rindu pastinya family aku, bilik tidor aku, motosikal aku, mi cendawan Mohd Lim, mi sapi Hj Salleh dan jugak adik beradik aku. Satu benda yang terbaik bila terpisah dari keluarga nie, ia menyebabkan aku terfikir dan bermuhasabah diri. Tentang kekurangan aku sebagai seorang suami dan ayah, juga sebagai seorang adik. Dan itu adalah yang terbaik dari Allah untuk aku. Mungkin nanti aku akan pulang as a better person, dan itulah harapan aku. Kehidupan di Bandar Ipoh so gentle macam Kuching. Cuma cuacanya panas. Semalam Ee bawak aku makan kat Hollywood Ipoh, nama yang dia panggil. Suasana kat situ totally macam Kuching, untuk seketika I feel alive. Setakat ini, tempat fevered untuk makan adalah gerai abang 46. Kenapa dengan gelaran abang 46, sebab dia pakai baju Valentino Rossi. Makanan masakan abang nie memang terbaik. The best places in Ipoh for sure Tambun water park, Kellie’s castle dan lokin or memory lane( tempat terbaik untuk cari benda antik, banyak gerai baju bundle which memang my kind of places ). So, Ipoh are being gentle to me…

2 comments:

Tia said...

orait!!!
syuk dengar kwan dah happy kerja sinun...

Uncle Seven said...

shhhh....jangan padah happy...dengar management kelak..makin lamak kelak...hehehehhee...ingat mok appeal rah management lak..
tapi pasar malam, n pasar karat a.k.a lokin memang best....urg kaki layan pub best ctok...

Selamat Hari Raya Aidilfirtri 1442H /2021- Pandemic Raya yang kedua.

Tersusun rapi sepuluh jari, Bunga melur si bunga melati , Ucapan dihantar pengganti diri, Mohon maaf setulus hati. Assalamualaikum ...