Thursday, February 20, 2014

Kepada orang semenanjung

Itulah balasan Allah. Mereka tidak melihat begitu tapi bagi aku , itulah balasan Allah kepada mereka.Apa yang aku cakap kan ini? Aku merujuk kepada fenomena yang berlaku di Semanjung Malaysia sekarang ini. Mereka mempersendakan agama, bersumpah dengan al-quran, tidak kah mereka sedar yang perbuatan mereka itu mengundang kemurkaan Allah. Kepada saudara ku di seberang sana, ingatlah kepada Allah, sesungguhnya perbuatan kamu di sana mengundang kemurkaan Allah s.w.t. Cukuplah dengan perasaan perkauman kamu, cukuplah dengan benang basah kamu. Bertaubatlah saudara- saudaraku di seberang sana.Allah berikan kamu kemarau kerana kamu berbalah balah.
Allah berfirman: "Janganlah kamu berbalah lagi di hadapanKu, (tidak ada gunanya berbalah pada masa Aku membuat keputusan); padahal (kamu sedia mengetahui bahawa) Aku dahulu telah memberi amaran kepada kamu (akan menyeksa orang-orang yang bersalah).-surah Qaaf ayat 28

No comments:

Selamat Hari Raya Aidilfirtri 1442H /2021- Pandemic Raya yang kedua.

Tersusun rapi sepuluh jari, Bunga melur si bunga melati , Ucapan dihantar pengganti diri, Mohon maaf setulus hati. Assalamualaikum ...